تفاوت شاسی استارت اشنایدر و شاسی استپ اشنایدر

آیا میدانید تفاوت شاسی استارت و شاسی استپ اشنایدر در چیست؟ اگر نمیدانید با من همراه شوید تا هر آنچه لازم است از این دو قطعه الکتریکی بدایند را به شما بگویم. به طور خلاصه اگر بخواهیم برایتان درباره ی این شاسی ها توضیح دهیم می توانیم بگوییم شاسی به معنای فرمان دهنده است و جزء ابزار هایی می باشند که یا با فشار دست تحریک می شوند و عمل می کنند یا به صورت چرخشی عمل میکنند.

شاسی ها انواع مختلفی دارند که به صورت چراغدار ، بدون چراغ ، اضطراری ، لحظه ای ، سبز یا قرمز رنگ می توانند باشند.در ادامه می خواهیم به طور کامل شاسی استپ و شاسی استارت اشنایدر را برایتان توضیح دهیم و تفاوت های آن دو را برایتان شرح دهیم تا دیگر دراین مورد سوالی در ذهنتان باقی نماند.

نحوه ی عملکرد شاسی

در ابتدا به شما گفتیم این شاسی ها با دست تحریک می شوند و باید با دست آنها را فشار دهیم تا عمل کنند. حال درباره ی ساخت و ساز و نحوه ی عملکرد آن می خواهیم برایتان توضیحاتی دهیم . ساخت و ساز شاسی استارت و استپ اشنایدر یک مکانیسم کوچک و مهر و موم شده است که با فشار دادن آن مدار الکتریکی را کامل می کند. هنگامی که شاسی استارت اشنایدر را فشار می دهیم، یک فنر فلزی کوچک در داخل با دو سیم تماس پیدا می کند و به جریان برق این اجازه را می دهد تا تماس برقرار شود. اما در شاسی استپ اشنایدر کاملا این قضیه برعکس است یعنی وقتی آن را فشار می دهیم ، فنر جمع می شود پس تماس قطع می گردد و جریان ادامه پیدا نمی کند  .

بیشتر بخوانید:  معرفی بهترین کرم پودر

بنابراین متوجه شدید که فشار روی دکمه یا محرک وارد می شود و در نتیجه فنر داخلی و کنتاکت ها فرو می رود .این فرآیند یا مدار الکتریکی را بسته یا باز می کند. اعمال مجدد فشار باعث جمع شدن فنر و تغییر وضعیت اتصال شاسی استارت و استپ اشنایدر می شود.

احتمالا کلمه ی پوش باتن (  push button ) به گوشتان خورده است در واقع پوش باتن همان شاسی ها می باشند که قبل تر در این باره با شما صحبت کردیم  . شاسی ها به طور معمول به دو مدل شاسی استارت اشنایدر و شاسی استپ  اشنایدر تبدیل شده است که در ادامه بیشتر با شما در این باره صحبت خواهیم کرد.

شاسی استارت اشنایدر

شاسی استارت اشنایدر راه انداز دستگاه های الکتریکی است. شاسی استارت اشنایدر ویژگی های نوآورانه ای هستند که باعث شده اند در دنیای امروز تحولات بسیاری پیش بیاید به طور مثال در ماشین ها به جای کلید های معمولی از شاسی ها استفاده می شود که بسیار راحت تر از کلید های قدیمی می باشد امروزه در بیشتر خودرو ها از این شاسی ها برای استارت زدن استفاده می شود .

بیشتر بخوانید:  نیاز محصولات برقی

اگر بخواهیم مثالی دیگر از شاسی ها بزنیم پله های برقی هستند اگر دقت کنید در کنار پله برقی ها یک شاسی قرمز رنگ و یک شاسی سبز رنگ وجود دارد.شاسی سبز رنگ همان شاسی استارت اشنایدر می باشد .که هنگامی که می خواهند پله برقی را روشن کنند شاسی استارت را فشار می دهند تا پله برقی شروع به کار کنند .

شاسی استپ اشنایدر

شاسی استپ یک تیغه ی نرمالی کلوز می باشد نرمالی کلوز به این معنی است که یک تیغه ی بسته می باشد به طور واضح تر وقتی آن را فشار می دهیم نرمالی اپن می شوود و فرمان قطع می دهد .شاسی استپ اشنایدر وظیفه ی حیاتی در موتورها دارد این شاسی به نام دکمه ی توقف نیز شناخته شده است که معمولا هم اندازه ی شاسی استارت اشنایدر می باشد .اگر شما شاسی استپ اشنایدر را فشار دهید مدار متوقف می شود و با فشار دادن دکمه استارت می توان آن را مجددا راه اندازی کنید.

شاسی های استپ نیز دو نوع دارند اولین نوع شاسی استپ و دومین نوع شاسی توقف اضطراری است. هنگامی که شاسی توقف اضطراری فشار داده می شود، تا زمانی که اپراتور دکمه را به عقب نکشد، هیچ دستگاهی کار نخواهد کرد.

ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که چه زمانی باید از شاسی توقف اضطراری استفاده کرد؟ به عبارت ساده، استفاده از شاسی استپ اضطراری چون یک دستگاه کنترل دستی است توسط یک عمل انسانی آغاز می شود که تجهیزات را در مواقع اضطراری خاموش کند. پس متوجه شدید شاسی STOP مدار را قطع می کند.

بیشتر بخوانید:  مدیرعامل شیک شلف از انواع قفسه انباری و قفسه طوسی می گوید | کاربرد استند نان و استند حبوبات از زبان شفیعی

شاسی استپ اضطراری یا کلید توقف اضطراری به عنوان یک اقدام ایمنی برای متوقف کردن بارهای خطرناک استفاده می شود. کلید توقف اضطراری باید از نظر رنگ و شکل بسیار قابل مشاهده باشد و در مواقع اضطراری کار با آن آسان باشد.

تفاوت اساسی شاسی استاپ و استارت اشنایدر چیست؟

تا این قسمت مقاله شما را با شاسی استارت و استاپ اشنایدر آشنا کردیم  و دریافتید اساسی ترین تفاوت این دو این است که شاسی استارت اشنایدر موجب روشن شدن مدارات الکتریکی می شود در صورتی که شاسی استپ اشنایدر باعث خاموش شدن مدار های الکتریکی می شود .

هزینه ی شاسی استاپ و استارت اشنایدر

ممکن است دلیل خواندن این مقاله برای شما این باشد که می خواهید شاسی استاپ اشنایدر یا شاسی استارت اشنایدر را خریداری کنید . در ایران اشنایدر الکتریک نمایندگی های بسیاری دارد شما می توانید به یکی از نمایندگی های معتبر و مطمئن مراجعه نمایید و این ابزار یا هر تجهیز الکتریکی دیگر را که خواستید خریداری کنید . ما می توانیم تهران اشنایدر را به عنوان محبوب ترین و پرفروش ترین نمایندگی های ایران به شما دوستان معرفی کنیم.این نمایندگی تمامی محصولاتش مانند شاسی استاپ و استارت ، کنتاکتور ، کمپکت و …. را در قیمت های مناسب ارائه می دهد .

مطلب پیشنهادی

شرح عمل بینی

شرح عمل بینی عمل بینی یک جراحی پلاستیک و زیبایی بینی است. هدف عمل بینی  …