بیوگرافی کاظم هژیرآزاد

کاظم حجازاد متولد 11 فروردین 1329 در تهران هنرمند تئاتر و سینمای ایران است. کاظم هاجر آزاد در تابستان 1969 در آخرین سال دبیرستان به آکادمی آزاد بازیگری آناهیتا رفت تا در رشته بازیگری تحصیل کند و سبک استانیسلاوسکی را زیر نظر مصطفی اسکوی بیاموزد. کاظم هاجر آزاد در سال 1361 از گروه جدا شد و به صورت مستقل با گروه های مختلفی در تهران همکاری می کند. این همکاری ادامه دارد. پس از سربازی به مدت 23 سال افسر فنی وزارت راه شد اما از آنجایی که نتوانست بازیگری را کنار بگذارد، بازی در تئاتر، تلویزیون و سینما را در برنامه زندگی خود قرار داد.

کاظم هاجر آزاد نمایشنامه ای به نام سوسنگرد در مورد جنگ تحمیلی، یک نمایشنامه تک پرستی پشت صحنه و یک سری داستان کوتاه به نام کیسه شتر دارد. او مقالات جداگانه ای در روزنامه ها درباره نقد تئاتر و مشکلات مربوط به صنعت تئاتر دارد. کاظم هاجر آزاد علاوه بر عضویت در هیئت مدیره تئاتر منزل، عضویت در هیئت مدیره سندیکای هنرمندان نمایشی را نیز در کارنامه خود دارد.کاظم هاجر آزاد اولین و آخرین تجربه بازیگری خود را در تلویزیون قبل از انقلاب در سال 1374 در سن 21 سالگی با حضور در سه اقبال در سریال رستم و سهراب به دست آورد.کاظم هاجر آزاد پس از انقلاب 1364 در سریال هوا تازه به بازیگری بازگشت و از سال 1367 در سی و هشت سالگی در فیلم سینمایی تحفیها به کارگردانی ابراهیم وحیدزاده ایفای نقش کرد.

بیشتر بخوانید:  زندگینامه امیر رضا دلاوری

کاظم هاجر آزاد سال هاست با زویا امامی یکی دیگر از هنرمندان کشور ازدواج کرده است. حاصل این ازدواج دو پسر به نام‌های آرش و آرمان است که پسر ارشدشان آرش پیانیست و معلم است و پسر دیگرش آرمان نیز تار و سه تار می‌نوازد. شاید این نکته مثبتی باشد که هنرمندان مشهور سینما در تئاتر بازی می کنند.

در اصل می تواند ارزش صحنه را نشان دهد. می‌توان آن را تجربه‌ای دوطرفه دانست، زیرا آنها تجربه‌ای تئاتری به دست می‌آورند و به این ترتیب محصول چند تماشاگر به تماشاگر تئاتر افزایش می‌یابد. افرادی هستند که قصد دارند هنرمندان دیگر را پایین بیاورند و آنها را به شهرت برسانند که این خود غرور هنری و خودخواهی است.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …