شرح عمل بینی

شرح عمل بینی

عمل بینی یک جراحی پلاستیک و زیبایی بینی است. هدف عمل بینی  اصلاح فرم و شکل بینی (به طور جزئی یا کامل) و گاهی اوقات نیز اصلاح مشکلات تنفس بینی است.

2 نوع اصلی عمل بینی  وجود دارد:

عمل بینی بسته که در آن جای زخم ها در داخل سوراخ های بینی پنهان می شود. این روشی است که ما اغلب زمانی از آن استفاده می کنیم که قسمت عمده تغییرات مربوط به پشت بینی (برداشتن قوز استخوانی غضروفی) باشد.

همچنین می توان از عمل بینی بسته برای بالا بردن نوک بینی و اصلاح انحرافات تیغه بینی استفاده کرد. این یک روش ساده و سریع با تغییرات کمتر پس از عمل است. نتیجه نهایی به سرعت و حدود 3 ماه پس از جراحی به دست می آید.

عمل بینی باز: برشی در سرتاسر کلوملا (ناحیه پوست زیر بینی که دو سوراخ بینی را از هم جدا می کند) زده می شود، که امکان دسترسی مستقیم به کل چارچوب استخوانی غضروفی بینی را فراهم می کند.

این روش زمانی استفاده می شود که باید تغییرات عمده ای در نوک بینی یا در حین جراحی بینی ترمیمی انجام شود (بازبینی پس از اولین عمل که نتیجه ناکافی است). علاوه بر این، اگر اندازه سوراخ های بینی باید کاهش یابد، گاهی اوقات ممکن است نیاز به برش های خارجی در پایه بال های بینی باشد.

کاهش عمده ورم بینی در عمل بینی باز حدود 2 ماه طول می کشد. نتیجه نهایی زیبایی بین 6 ماه تا یک سال پس از عمل به دست می آید.

پروسه عمل بینی

ممکن است قبل از عمل بینی ، معاینه عملکردی راه‌های هوایی بینی (رینومانومتری) یا اسکنر صورت درخواست شود تا هرگونه انسداد حفره‌های بینی مشخص شود.

بیشتر بخوانید:  مینی کیس استوک کامپیوتر

عمل بینی  اغلب تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و نیاز به یک مشاوره قبل از بیهوشی حداقل 48 ساعت قبل از عمل دارد.

در بیشتر موارد، عمل به صورت سرپایی انجام می شود و بین 1 الی 3 ساعت به طول می انجامد.

یک آتل بینی که از جنس رزین ترموفرم درست شده در پایان جراحی در روی بینی قرار داده می شود و باید به مدت 5 تا 7 روز نگه داشته شود.

در جراحی بینی باز، بخیه های واقع بر روی بینی در روز پنجم کشیده می شوند.

در جراحی بینی بسته، بخیه های داخل بینی به طور طبیعی در مدت 10 روز جذب می شوند.

این عمل دردناک نیست، اما ممکن است تنفس از طریق بینی در هفته بعد به دلیل تورم و مخاط بینی دشوار باشد.

کبودی در دور چشم ها ممکن است بوجود بیاید که دائمی نیست و از روز پنجم می توان بکاهش و از بین رفتن کبودی ها را دید.

توضیحات مکمل عمل بینی

بیش از 90 درصد از جراحی های بینی در کلینیک های جراحی های سرپایی انجام می شود و درصد کمی از آنان به بیمارستان نیاز است.

بیشتر بدانید: عمل اتوپلاستی چیست؟

عمل بینی با اولتراسونیک

عمل بینی اولتراسونیک یک عمل جراحی زیبایی است که برای بهبود ظاهر بینی طراحی شده است. هدف از این روش جراحی اصلاح ناهنجاری ها و عیوب بینی با استفاده از سونوگرافی است.

سونوگرافی برای شکل دادن و صیقل دادن به ساختارهای استخوانی و غضروفی بینی استفاده می شود. تمام فناوری اولتراسوند اعمال شده در جراحی بینی از سال‌های 2013 تا 2014 بهتر شده اند.

 

نتایج کیفی و تقریباً بدون عوارض بعد از عمل

به لطف رینوپلاستی اولتراسونیک، بسیاری از ناهنجاری ها یا عیوب بینی را می توان کاهش داد یا حتی اگر جراحی ترمیمی باشد، ترمیم کرد. در واقع، کار جراحی روی توده استخوانی بینی به دلیل شکنندگی آن دشوار است.

بیشتر بخوانید:  درآمد دلاری با خرید دستگاه‌‌های ماینر

بنابراین انجام عمل های زیبایی یا ترمیمی در این ناحیه بدون ریسک کردن دشوار است. بنابراین استفاده از ابزار اولتراسونیک برای بیماران بسیار جالب است و نتایج خوبی به همراه دارد. این تکنیک همچنین امکان تصحیح عدم تقارن ناحیه بینی را می دهد، چه جزئی باشند و چه بسیار قابل مشاهده باشند. بنابراین خطر انسداد بینی یا فرورفتگی بینی در حین عمل کاهش می یابد.

یک جراحی زیبایی بینی اولتراسونیک به خوبی کنترل شده قادر است با کار مستقیم بر روی ساختار، از عدم نیاز بیمار به جراحی بینی ترمیمی اطمینان حاصل کند.

ساختار استخوان. به ویژه اگر می خواهید بینی خود را کوچک کنید، روی استخوان های بینی به منظور اصلاح آن ها و کلیه اصلاحات زیبایی این دستگاه می تواند عملکرد خوبی نشان دهد.. این تکنیک همچنین می تواند برای افرادی که ناحیه پشتی بینی آنها توخالی است مفید باشد.

هزینه عمل بینی  در تهران چقدر است؟

هزینه جراحی بینی در تهران به ماهیت و وسعت عملی که باید انجام شود بستگی دارد. هزینه به طور کلی بین 25 تا 110 میلیون تومان متغیر است.  به یاد داشته باشید که بررسی کنید که آیا هزینه جراح در کل مبلغ لحاظ شده است یا خیر. البته بسته به اینکهچه جراحی انتخاب می کنید هم دارد ولی بهترین جراح بینی در تهران معمولا همچین اعدادی را دریافت می کنند.

هزینه به طور کلی بین 25 تا 110 میلیون تومان متغیر است. لطفا توجه داشته باشید که هیچ پوشش بیمه ای برای این هزینه های جراحی در زمینه رینوپلاستی زیبایی وجود ندارد: این عمل به عنوان یک عمل انتخابی و نه درمانی محسوب می شود. در صورت نیاز به تکرار عمل جراحی زیبایی که قبلا انجام شده است، توجه داشته باشید که این جراحی بینی ترمیمی عمل بینی گرانتری نسبت به اولیه است.

بیشتر بخوانید:  دکور عجیب یک رستوران مشتری‌ها را فراری داد +عکس

هزینه آن به طور متوسط 40 میلیون تا 110 میلیون تومان است و تامین اجتماعی نیز پوشش آن را نخواهد داشت. اگر نیاز به جراحی بینی عملکردی دارید درصدی از هزینه جراحی توسط بیمه های تکمیلی یا تامین اجتماعی پذیرفته می شود.

سوالات متداول

آیا جراحی بینی یک عمل دردناک است؟

خیر، جراحی بینی باعث کمی درد می شود اما خیلی دردناک نیست. ممکن است در هنگام تنفس در بینی به مدت 3 تا 4 روز به دلیل تورم مخاط بینی احساس ناراحتی کنید. در نهایت، تورم و درد ها ظرف هفته اول عمدتا فروکش می کنند.

رایج ترین عمل هایی که در جراحی بینی انجام می شود کدامند؟

عمل بینی معمولاً شامل 3 مرحله جراحی اصلی است:

اصلاح نوک بینی با برداشتن لبه بالایی غضروف های بال
عقب نشینی و بالا آمدن نوک بینی با کاهش برآمدگی تیغه بینی
برداشتن قوز (یا بوسکتومی) و به دنبال آن باریک شدن بینی

عوارض احتمالی جراحی بینی چیست؟

عارضه اصلی جراحی بینی، خونریزی بعد از عمل بینی است. این خوشبختانه بسیار نادر است. و جلوگیری از آن مستلزم قرار دادن فتیله های اضطراری در بینی برای جلوگیری از خونریزی است. با توجه به عوارض طولانی مدت جراحی زیبایی بینی، بیش از هر چیز یک نتیجه زیبایی پس از عمل است.

حال اگر به دنبال بهترین جراح بینی استخوانی در تهران هستید پیشنهاد می کنیم سری به سایت دکتر حمیدرضا راستی بزنید.

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

انواع نان رژیمی را بشناسید

ما همیشه به دنبال راه‌هایی برای مصرف خوراکی‌های سالم‌تر در برنامه رژیم غذایی خود هستیم. یکی …