بهترین کلینیک ترک اعتیاد در ایران

استرس و داشتن نگرانی‌ شدید برای ترک اعتیاد به موارد مخدر، نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه مشکلات را پیچیده‌تر خواهد کرد. ترک اعتیاد مانند هر موضوعی که به سلامتی ارتباط دارد نیاز به دانش و اطلاعات کافی و حضور تیم متخصص و حرفه‌ای در محیطی با تجهیزات و امکانات بیمارستانی است. چرا که اعتیاد یک نوع بیماری روحی و جسمی است و نیاز به درمان تخصصی دارد. یکی از بهترین کلینیک های ترک اعتیاد که علاوه بر امکانات کاملا تخصصی و هتلینگ از تیمی با تجربه در زمینه ترک انواع اعتیاد استفاده می کند کلینیک تر ک اعتیاد طلوعی دیگر می باشد در این مقاله ۵ ماده مخدر را معرفی می کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک هایی که در زیر هر بخش قرار دارد مراجعه نموده و اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایید.

۱- اکسی کدون

اکسی کدون یا به انگلیسی Oxycodone با نام تجاری اکسی‌کانتین و یا فاروکسی تولید می‌شود. این ماده یک داروی ضد درد و مسکن قوی با خاصیت آرام‌بخشی است. این دارو در واقع نوعی ماده مخدر نیمه صنعتی قدرتمندی بوده و ماده فعال موجود در آن اکسی‌کانتین است و پزشکان آن را برای کاهش دردهای متوسط تا شدید تجویز می‌کنند.

اکسی کدون مانند هروئین، مورفین و دیگر مخدرهای اعتیادآور محصولی است که از خشخاش تریاک به دست می‌آید. این دارو حالت سرخوشی و نشئگی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود حتی مصرف کنندگان ناآگاهی که دارو را طبق تجویز پزشک مصرف می‌کنند، ولع و میل غیرقابل کنترلی نسبت به مصرف این دارو احساس کنند.

این دارو گاه به تنهایی و گاه در ترکیب با سایر داروهای مسکن مانند استامینوفن به کار می‌رود. محصولات ترکیبی اکسی کدون با پاراستامول (استامینوفن)، ایبوپروفن، نالوکسان، نالترکسون و آسپرین نیز موجود است. اکسی کدون هم به صورت خوراکی و هم تزریقی و وریدی مصرف می‌شود.

ترک اعتیاد اکسی کدون در کلینیک طلوعی دیگر به صورت تخصصی زیر نظر روانپزشک و روانشناسان بنام کشور انجام می شود.

۲- ترک متادون

متادون که به انگلیسی به آن Methadone می‌گویند و نام تجاری آن دولوفین (Dolophine) است. یک مسکن قوی و ماده مخدری صنعتی است. متادون در دسته‌ای از داروها قرار دارد که به عنوان داروهای ضد درد و داروی ترک اعتیاد شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید:  جنگلی شگفت انگیز در زیر آب

غالباً از آن به عنوان یک درمان نگهدارنده برای مهار اعتیاد به مواد مخدر و مواد روان‌گردان مانند تریاک، هروئین و مرفین، شیشه، گل، کدئین، کراک، ماری‌جوانا و… و گاهی نیز برای تسکین دردهای شدید به کار می‌رود.

 

پیچیدگی ترک متادون که این روزها به یکی از موضوعات مهم در جامعه تبدیل شده، به این دلیل است که در بعضی از کمپ‌های غیر اصولی از این ماده به عنوان داروی ضد اعتیاد استفاده می‌شود.

متادون شبیه مخدری بسیار قوی است و عملکردی همچون مرفین و هروئین دارد. اما به اشتباه به عنوان یک داروی جایگزین برای کمک به افرادی که درگیر اعتیاد به مواد مخدر مانند هروئین و مورفین هستند، تجویز می‌شود.

در کمپ‌های غیر اصولی برای ترک اعتیاد، متادون را به صورت روزانه در دوزهای اندازه‌گیری شده به یک فرد می‌دهند. آن‌ها تصور می‌کنند که متادون به افراد کمک می‌کند، هر گونه مواد مخدر دیگری که از آن استفاده می‌کنند را متوقف کنند!

در صورتی که متادون نوعی دیگر از شبه مخدرها است و به شدت وابستگی فیزیکی و ذهنی برای بیمار ایجاد کرده و شخص تنها نوع اعتیاد خود را از موادی دیگر به متادون تغییر داده است.

ترک اعتیاد متادون در کلینیک طلوعی دیگر به صورت تخصصی زیر نظر روانپزشک و روانشناسان بنام کشور انجام می شود.

۳- ترک دیازپام

دیازپام که به انگلیسی Diazepam  نامیده می‌شود و نام تجاری آن والیوم است، یک داروی آرام‌بخش، مسکن و خواب‌آور است. این دارو برای درمان اضطراب، اختلالات تشنجی، اختلالات خواب و اختلالات هراس به دستور پزشک تجویز می‌شود.

این دارو همچنین به عنوان شل‌کننده ماهیچه اسکلتی و درمان انقباض عضلانی نیز استفاده می‌شود. دیازپام برای سندرم ترک الکل، کمک به درمان صرع، درمان وحشت و ترس بیش از حد، درمان کمکی برای آندوسکوپی، اسپاسم عضلات اسکلتی، سردرد، تکان‌های غیرارادی یا لرزش و برای درمان بی‌خوابی ناشی از سم‌زدایی مواد مخدر در افراد بستری به صورت عضلانی توصیه می‌شود.

در سال ۲۰۲۰ میلادی، ایالات متحده آمریکا آن را به عنوان یک اسپری بینی برای قطع فعالیت تشنج در افراد مبتلا به صرع تصویب کرد.

قرص دیازپام نوعی بنزودیازپین مخدر است، با اثرات ماندگارتر از دیگر داروهای این گروه. دیازپام دارای گیرنده‌های بنزودیازپینی بوده که با اثر بر روی نورون‌های مغز اثرات خود را اعمال می‌کند. این دارو می‌تواند از طریق دهان گرفته شود، داخل روده وارد شود، به عضله تزریق شود، به داخل ورید تزریق شود یا به عنوان اسپری بینی استفاده شود.

بیشتر بخوانید:  آموزش قدم ‌به ‌قدم قیمت ‌گذاری سئو

ترک دیازپام به تنهایی و در منزل کار راحتی نیست و بهتر است برای ترک آن از افراد متخصص کمک بگیرید. این دارو بسیار اعتیاد آور است و مصرف کننده، به شدت به آن وابسته می‌شود.

مصرف این دارو دارای عوارضی همچون: بیماری‌های گوارشی، عدم تمرکز روانی و غیره می‌شود.

ترک اعتیاد دیازپام در کلینیک طلوعی دیگر به صورت تخصصی زیر نظر روانپزشک و روانشناسان بنام کشور انجام می شود.

۴- ترک لورازپام

لورازپام که به انگلیسی Lorazepam نامیده می‌شود، با نام تجاری اتیوان به فروش می‌رسد. لورازپام مانند دیازپام، کلونازپام و آلپروزولام دارویی از گروه داروهای بنزودیازپین است.

لورازپام دارویی آرام‌بخش و خواب‌آور است که در موارد خاص توسط پزشک برای بیمار تجویز می‌شود. مصرف آن همچنین به عنوان یک داروی ضد اضطراب نیز بوده و عملکرد آن بر پایه تأثیر بر روی مغز و سیستم عصبی مرکزی است.

این دارو با اختلال بر عملکرد صحیح آن‌ها باعث ایجاد آرامش در مصرف کننده خواهد شد و پایه این فعالیت بر مبنای افزایش بیش از حد گاما آمینوبوتیریک اسید در بدن است.

به طور کلی این دارو برای درمان اختلالات اضطرابی، بی‌خوابی، تشنج فعال از جمله صرع، ترک الکل و تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی استفاده می‌شود.

لورازپام (آتیوان) دارویی است با قدرت اعتیادآوری بسیار بالا به نحوی که پزشکان لورازپام را حداکثر برای یک دوره چهار ماهه تجویز می‌کنند. عوارض ترک لورازپام می‌تواند قطع مصرف داروهایی مانند آتیوان را بسیار دشوار کند.

برخی از افراد سعی می‌کنند با قطع آنی یا سم‌زدایی در منزل لورازپام را ترک کنند، اما تلاش آن‌ها اغلب ناموفق است. شرکت در یک برنامه سم‌زدایی پزشکی در کلینیک ترک اعتیاد می‌تواند بهترین شانس برای عبور از مرحله ترک و رفتن به مراحل بعدی بهبودی باشد.

ترک اعتیاد لورازپام در کلینیک طلوعی دیگر به صورت تخصصی زیر نظر روانپزشک و روانشناسان بنام کشور انجام می شود.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید کوادکوپتر دوربین دار

۵- ترک ریتالین

متیل‌فنیدات یا به انگلیسی Methylphenidate یک داروی تجویزی با نام تجاری ریتالین است. از دیگر نام‌های تجاری متیل‌فنیدات می‌توان به کنسرتا و بیفنتین اشاره کرد؛ این دارو از ترکیبات مشابه آمفتامین‌ها است.

ریتالین به عنوان یک محرک سیستم عصبی مرکزی، معمولاً برای درمان اختلال نقص توجه-بیش‌فعالی (ADHD)، حمله خواب (نارکولپسی)، افسردگی و کمبود حواس و هوشیاری تجویز می‌شود.

این ماده ممکن است از طریق خوراکی یا پوست جذب شوند و جالب است بدانید، این دارو در فرهنگ عامه به “قرص شب امتحان” شهرت دارد.

داروی ریتالین در دسته مواد محرک قرار می‌گیرد و از نظر شدت اثرگذاری و عوارض در میانه طیفی قرار دارد که یک طرف آن کافئین و در طرف دیگر موادی با اثرات شدید مانند کوکائین، MDMA (اکستازی) و مت‌آمفتامین (شیشه) قرار دارند. این داروی محرک نیمه عمر ۴ ساعته دارد.

داروهایی مانند ریتالین که برای درمان طیف اختلالات ADHD تجویز می‌شوند، بر مواد شیمیایی مغز از جمله دوپامین و نوراپی‌نفرین تأثیر می‌گذارند.

بیشتر بیمارانی که ریتالین را در دوز درمانی و طبق دستور پزشک مصرف می‌کنند، دچار اعتیاد نمی‌شوند. اما افرادی که برای تجربه سرخوشی، بهبود عملکرد تحصیلی، کاهش وزن و شب بیداری به سوءمصرف ریتالین روی می‌آورند، به این ماده اعتیاد پیدا کرده و به شدت نیاز به ترک ریتالین خواهند داشت.

سوءمصرف ریتالین، به ویژه در مقادیر بالا علاوه بر اعتیاد باعث وابستگی جسمی نیز می‌شود. وابستگی جسمی به ریتالین بسیار خطرناک است و بهتر است افراد قبل از رسیدن به این مرحله ترک ریتالین را جدی گرفته و به دنبال راه‌های صحیح ترک آن باشند.

نحوه ترک ریتالین به این شکل است که در مرحله اول یا سم‌زدایی، فرد باید مصرف ریتالین را قطع کند تا وابستگی جسمی به این ماده اعتیاد آور از بین برود.

از آنجایی که کنار گذاشتن ریتالین چندان کار راحتی نیست و به یک مشکل جدی برای فرد تبدیل می‌شود، روش ترک ریتالین هر چه که باشد، برای حفظ سلامت بیمار باید آن را در بهترین مرکز ترک اعتیاد انجام داد.

ترک اعتیاد ریتالین در کلینیک طلوعی دیگر به صورت تخصصی زیر نظر روانپزشک و روانشناسان بنام کشور انجام می شود.

مطلب پیشنهادی

شرح عمل بینی

شرح عمل بینی عمل بینی یک جراحی پلاستیک و زیبایی بینی است. هدف عمل بینی  …