نکاتی برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی

امروزه و در هر شرایطی یادگیری زبان انگلیسی از اهداف مهم بسیاری از افراد در سر تا سر جهان می باشد و هر شخصی دلیل خاصی برای این کار دارد‌. اما باید این مسئله را بازگو نماییم که برای رسیدن به این هدف و طی کردن مسیر یادگیری به شیوه صحیح باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید.

ما نکات بسیار مهم و ارزشمندی را برای یادگیری هر چه بهتر شما عزیزان در این مقاله به نگارش در می آوریم. امیدواریم که با مطالعه این راهکارها بتوانید به بهترین صورت ممکن موفق شوید و نحوه یادگیری صفر تا صد زبان انگلیسی را، بیاموزید.

نکات یادگیری واژگان

یکی از مسیرهای مهم جهت یادگیری زبان انگلیسی، پیدا کردن راهکارهایی برای یادگیری لغات و واژگان این زبان می باشد. در واقع با این راهکارها می توانید بسیار راحت تر زبان انگلیسی را فرا بگیرید و فراموش نکنید. در ادامه برای یادگیری هر چه بهتر واژگان انگلیسی راهکارهای بسیار مهم و کاریردی را مشاهده خواهید کرد.

برای یادگیری لغات و واژگان زمان مناسب انتخاب کنید.

نکته مهم در یادگیری زبان انگلیسی و مهم تر از همه به خاطر سپردن واژگان این است که‌ بازه زمانی مناسب برای این کار انتخاب نمایید. نکته بسیار کلیدی این است که واژه های آموخته شده در کلاس یا هر مکان دیگر را همان شب مرور و تکرار نماید. هرچند این کار گذرا و سطحی باشد‌‌.

در مرحله بعد می توانید در فاصله زمانی شش تا هفت روز بعد دوباره آن را مرور کرده و در نهایت در فاصله یک ماه آینده نیز همین کار را انجام دهید. با این روش می توانید یادگیری لغت ها را برای خود راحت تر و راندمان را دو برابر کنید.

تهیه لیست از لغت های آموخته شده

در هر شرایطی امکان دارد شما کلمه های جدیدی یاد بگیرید. استفاده از دیکشنری، مشاهده فیلم و سریال، چت کردن با افراد انگلیسی زبان، مطالعه کتاب و بسیاری از راهکارهای دیگر برای یادگیری لغات جدید وجود دارد. برای این که این لغت ها ملکه ذهن شوند و آن ها را فراموش نکنید بهتر است همگی را در یک دفترچه یادداشت نمایید.

البته نکته مهم این جا است که به گونه ای یادداشت نمایید که بتوانید همه جا با خود داشته باشید و مرور کنید. همچنین پیشنهاد مهم ما این است که لغت ها و واژگان یاد گرفته جدید را در مکالمه ها و نوشتارهای خود به کار ببربد. این کار باعث می شود که لغت های جدید در فرایند یادگیری زبان انگلیسی در ذهن شما ماندگار شوند.

استفاده از بازی ها و اپلیکیشن ها

این نکته را به خاطر داشته باشید که برای یادگیری زبان انگلیسی می توانید روش های بسیار سرگرم کننده را انتخاب نمایید. به عنوان مثال استفاده از اپلیکیشن های آموزشی یا بازی ها می توانند راندمان یادگیری را بسیار بالاتر ببرند‌. با این روش تمرکز شما بالاتر خواهد رفت.

مطالعه کتاب های مختلف

سعی کنید در تمام مراحل یادگیری زبان انگلیسی مطالعه کتاب های مختلف مخصوصا کتاب های مرتبط با یادگیری لغت ها را در برنامه خود قرار دهید.

تمرین با دیگران

از جمله راهکارهای مهم برای یادگیری لغات و اصطلاحات در زبان انگلیسی این است که نکات آموخته شده را با دیگران تمرین کنید. این کار فرآیند یادگیری را برای شما جذاب تر و کارایی را بالاتر می برد. همچنین اشکال های شما نیز برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  طراحی مدل لباس با مواد غذایی

استفاده از تصاویر برای یادگیری لغات

یک راهکار مهم برای به خاطر سپردن هر چه بهتر لغت ها و در نهایت یادگیری زبان انگلیسی با راندمان بالا این است که از حافظه تصویری خود نهایت بهره را ببرید. نگاه کردن به تصاویر مربوط به واژه ها یادگیری را راحت تر خواهد کرد و لغت ها ملکه ذهن خواهند شد.

نکات یادگیری مکالمه

نکته کاربردی و مهم برای روان صحبت کردن هر شخص این است که بتواند مهارت مکالمه را در خود تقویت نماید و در واقع باید مکالمه ها ملکه ذهن شما شوند. برای این کار بهتر است با افرادی که زبان مادری آن ها انگلیسی است زیاد صحبت کنید. مهم تر از همه این است که حتما باید به انگلیسی فکر کنید و هرگز در ذهن خود فارسی را به انگلیسی ترجمه نکنید. این کار ساده نخواهد بود و راندمان کاری شما را کاهش خواهد داد.

بهترین راهکار این است که تمام اتفاقات روزمره اطراف خود را به انگلیسی در ذهن بسپارید و درباره آن ها فکر کنید. راهکار مهم دیگر این است که از دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی استفاده نمایید و بدون تردید این کار یادگیری زبان انگلیسی را بسیار راحت تر و کارآمد تر خواهد کرد. نکته مهم دیگر این است که اگر تنها هستید رو به روی آینه تمرین نمایید. مثلا می توانید یک داستان را در نظر بگیرید و آن را به انگلیسی تعریف نمایید. همچنین می توانید در کلاس های مکالمه موسسه ملل شرکت نمایید و در این صورت خود متوجه پیشرفت خواهید شد. هنگامی که یک لغت جدید را یاد می‌گیرید، سهی نمایید شکل های دیگر آن را نیز فرا بگیرید.

نکات تقویت لهجه

شاید بتوان گفت که دشوارترین و مهم ترین مرحله در یادگیری زبان انگلیسی، بهبود تلفظ می باشد. شما باید حتما بفهمید که چیزی را اشتباه تلفظ کرده‌ اید و روی تلفظ آن بیشتر کار کنید. بهتر است هنگام صحبت کردن کلمه ها را به هم متصل نکنید. نکته مهم این است که صدای خود را ضبط کرده و با گوش دادن مجدد متوجه اشتباهات خود شوید.

همچنین می توانید از برنامه های کامپیوتری برای آنالیز موج صدای خود استفاده نمایید. روی استرس لغت ها و نشانه گذاری ها بسیار دقت کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که باید اعضای بدن شما یه شنیدن، یادگیری و گفتن زبان انگلیسی عادت کرده باشد. پس مرتب روی مهارت شنیداری، گفتاری و نوشتاری خود کار کنید. مهارت خواندن را در خود تقویت نمایید.

برای مطالعه و تمرین بهتر است با صدای بلند صحبت نمایید. هنگامی که به اخبار گوش می دهید بعد از شنیدن جمله ها حتما تکرار نمایید و لهجه خود را حفظ کنید. این کار ها یادگیری زبان انگلیسی را برای شما بسیار جذاب تر می کند. توصیه دیگر ما استفاده از اپلیکیشن های آموزشی می باشد که می توانید روی گوشی های خود داشته باشید و در هر زمان استفاده نمایید.

نکات بهبود مهارت شنیداری

یکی از راهکارهای مهم و کلیدی برای یادگیری زبان انگلیسی این است که روی مهارت های زبانی خود زیاد کار کنید و مهم ترین کار این است که مهارت شنیداری خود را تقویت کنید. برای این کار می توانید خودتان به تنهایی این مهارت را در خود تقویت نمایبد که راهکارهای متفاوتی برای این کار وجود دارد.

بیشتر بخوانید:  ۶ هزار کیلومتر برای شکستن قفل عشق پیموده شد

همچنین می توانید با حضور در کلاس ها تعامل زبانی خود را افزایش دهید. بدون تردید در مراحل اولیه گوش دادن به زبان انگلیسی مشکل است اما شما باید با ذهنیت مثبت قدم‌ در این مسیر پر چالشی بگذارید. مطالعه را در کنار تقویت مهارت شنیداری خود فراموش نکنید و روزانه حداقل پانزده تا بیست دقیقه را برای این کار اختصاص دهید.

محتواهای مختلف را برای گوش دادن انتخاب نمایید. نکته مهم و کاربردی دیگر این است که یک محتوای جذاب را انتخاب و به مدت یک هفته آن را روزانه گوش دهید. در تمام فعالیت های روزانه خود از جمله انجام کارهای شخصی در منزل روی مهارت شنیداری خود کار کنید و فرقی ندارد که چه چیزی گوش می دهید. مهم این است که زیاد گپش کنید و وقت زیادی را روی تقویت مهارت شنیداری خود بگذارید‌.

نکات یادگیری گرامر

در فرایند یادگیری زبان انگلیسی گسترده ترین و در واقع نامحدود ترین موضوع، یادگیری نکات گرامری می باشد. برای این کار باید صبر و تلاش را در برنامه خود قرار دهید و با علاقه به پیش بروید. مهم ترین و کلیدی ترین کار این است که ارکان و ساختار جمله ها را خوب بشناسید و تمرین و تکرار را فراموش نکنید.

شما باید بدانید که نقش هر کلمه در جمله چیست تا بتوانید به درستی آن ها را استفاده نمایید. برای یادگیری گرامر باید از منابع درست آموزشی استفاده نمایید. تمرین های نوشتاری و خواندن مطالب مهم را هرگز فراموش نکنید. نکته بسیار مهم این است که نباید نکات گرامری را حفظ کنید، بلکه باید در جمله آن ها را به کار برده و ملکه ذهن خود کنید.

تمام اصول اولیه گرامری را با شیوه صحیح یاد بگیرید و اشکالات خود را اصلاح نمایید. نکات مهمی را که یاد می گیرید حتما یادداشت نمایید. اگر در مدت زمان یادگیری نکات گرامری با سوالی مواجه شدید حتما آن را بپرسید و از این کار واهمه نداشته باشید. این راهکارها یادگیری زبان انگلیسی را برای شما جذاب تر و راندمان را بالاتر می برد.

یادگیری از طریق فیلم، سریال، پادکست، مستند و اخبار

در این بخش در مورد یکی از راهکارهای مهم جهت یادگیری زبان انگلیسی صحبت خواهیم کرد. مشاهده فیلم و سریال های زبان اصلی، گوش دادن به پادکست های مختلف و موسیقی و اخبار راهکاری بسیار مهم می باشد که یادگیری را برای شما بسیار جذاب می سازد.

با این کار می توان تلفظ صحیح را یاد گرفت و البته این کار برای افراد مبتدی بسیار مهم است‌. فیلم ها و سریال های زبان اصلی، فرایند یادگیری زبان انگلیسی را بسیار جذاب تر و سرگرم کننده می کنند. همچنین گوش دادن به موسیقی نیز راهکاری بسیار لذت بخش خواهد بود.

ارتباط با انگلیسی زبانان

از مهم ترین راهکارها برای یادگیری زبان انگلیسی و تقویت مهارت های زبانی این است که با افراد انگلیسی زبان در ارتباط باشید. اگر در کشوری انگلیسی زبان زندگی می نمایید، این کار برای شما بسیار راحت تر می باشد. اما در غیر این صورت باید فضا را برای خودتان زبانی کنید.

بیشتر بخوانید:  راهنمای انتخاب جعبه فست فود

سایت های مختلفی وجود دارند که می توانند این فضا را برای شما ایجاد نمایند. در این سایت ها می توانید با تعداد زیادی از این گونه افراد در ارتباط بوده و مهارت های خود را تقویت نمایید. همچنین می توانید در فضاهای مجازی مختلف دوستانی انگلیسی زبان برای خود پیدا کنید.

استفاده از یوتیوب

گفتنی است که یوتیوب بهترین منبع آنلاین برای یادگیری زبان انگلیسی به شمار می رود. در این پلتفرم ویدیو های زیادی برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد و می توانید این ویدئو ها را با زیرنویس و بدون زیرنویس مشاهده نمایید. کانال های زیادی در یوتیوب برای آموزش وجود دارد که معرفی آن‌ ها در مجال این مقاله نمی گنجد.

هنگام مشاهده این فیلم های آموزشی نکات مهم را یادداشت کنید و محتوا هایی را استفاده نمایید که مهارت های زبانی را در شما تقویت نماید. لهجه ها را بسیار مورد توجه قرار دهید و سعی کنید همان لهجه را تکرار نمایید. تمرین های زیادی انجام دهید و مطمئن باشید که تمام نکات در ذهن شما می ماند.

شیوه های مرور دروس

مطالعه نکات زبانی و مرور آن‌ها از نکات بسیار مهم برای یادگیری زبان انگلیسی می باشد. یادگیری و آموزش بدون تکرار و تمرین فایده خاصی ندارد و بدون تردید باید تمام نکات یاد گرفته‌ را با تمرین و پشتکار در ذهن خود نگه دارید. این نکته را فراموش نکنید که مباحث جدید بابد تمرین شوند و بدون شک تمرین نکردن باعث می شود که نکات از ذهن شکا پاک شود.

در طول هفته باید این تمرین ها را انجام دهید. یادگیری لغات باید اصولی انجام شود تا ملکه ذهن شما باقی بماند. استفاده از فلش کارت ها راهی بسیار کارامد برای مرور درس ها می باشد و البته که باید با برنامه ریزی همراه باشد. تست های متفاوت را حتما انجام دهید و مطمئن باشید که تمرکز شما افزایش پیدا می کند.

تکرار لغت های یاد گرفته و استفاده از آن ها در مکالمه ها و نوشتار کمک زیادی به شما خواهد کرد. حتی می تواند لغات را روی کاغذهای رنگی بنویسید و در اتاق خود نگه دارید یا به دیوار نصب نمایید. این راهکارها برای مرور درس ها بسیار کارآمد می باشد. همچنین می توانید از همین روش ها برای یادگیری نکات گرامری نیز استفاده کنید.

هدف خود را مشخص کنید.

در ابتدای مسیر یادگیری زبان انگلیسی باید هدف خود از این کار را مشخص سازید. بدون تردید مشخص نمودن انگیزه و هدف می تواند شما را به پیشرفت زیادی برساند. شک نداشته باشید که با آموزش زبان انگلیسی می توانید فرصت های شغلی زیادی برای خودتان ایجاد نمایید. فعالیت های مغز با آموزش زبان بسیار تقویت خواهد شد. همچنین می توان با یادگیری زبان رابطه عمیق و دوستی با افراد انگلیسی زبان ایجاد نمایید‌. زمانی که برای آموزش زبان انگیزه قوی داشته باشید، در مسیر دلسرد نخواهید شد و این شما را به موفقیت نزدیک تر می کند.

پایان رپورتاژ اگهی

مطلب پیشنهادی

شرح عمل بینی

شرح عمل بینی عمل بینی یک جراحی پلاستیک و زیبایی بینی است. هدف عمل بینی  …