سه مورد کلیدی از فواید مصرف پروتئین برای ورزشکاران

به طور کلی مصرف پروتئین در طول روز برای هر فردی بسیار ضروری است. هرچه در طول روز فعالیت بدنی بیشتری داشته باشیم به مصرف پروتئین بیشتری نیاز خواهیم داشت.

قطعاً بسیاری از ما می دانیم که پروتئین برای بدن بسیار مفید است، اما شاید دلیل قطعی آن را ندانیم. پروتئین ها از اسید آمینه ها تشکیل شده اند. اسید آمینه ها و پروتئین ها سازنده ساختار اصلی: عضلات، استخوانها، پوست، بافت ها و اندام های ما هستند. زمانی که پروتئین مصرف می کنیم در واقع بدن  در طول هضم و تجزیه اسید آمینه ها، این  امکان را برای ایجاد پروتئین های جدید در سراسر بدن برای تشکیل ساختار عضلات و پوست و…  مورد استفاده قرار میدهد. پس مصرف مقدار کافی پروتئین، برای بدن بسیار ضروری است. چون در غیر این صورت بدن باید برای مصرف پروتئین مورد نیاز روزانه خود، از ماهیچه بدن استفاده کند. و این باعث تجزیه و تحلیل ماهیچه های شما میشود.

حال که نقش اساسی پروتئین در بدن را فهمیدیم، می خواهیم در ادامه مطلب سه مزیت اصلی و اساسی که در مصرف پروتئین وجود دارد را به شما بگوییم.

بیشتر بخوانید:  خواص شاهدانه چیست؟ از فواید شاهدانه به راحتی نگذرید!

مزیت اول: مصرف پروتئین به شما کمک می کند که مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید

یکی از مسائل اصلی برای ورزشکارانی که قصد کاهش وزن دارند، این است که میخواهند میزان بیشتری کالری بسوزانند، ولی این افراد دائما احساس گرسنگی می کنند. حتی خوردن یک غذای ویژه صبحانه کامل شاید آن ها را سیر نکند.

اینجاست که پروتئین به کمک این افراد می آید، از این بابت که مصرف پروتئین در مقایسه با مصرف کربوهیدرات ها یا چربی ها مدت طولانی تری احساس سیری به ارمغان می آورد.

بنابراین اگر شما یا هر کسی که سعی می کند میان وعده های ناسالم خود را به کمترین میزان ممکن برساند، باید به دنبال میان وعده هایی باشید که میزان پروتئین بیشتری دارند.

مزیت دوم: افزایش متابولیسم بدن

مصرف پروتئین و آشپزی آسان با مواد پروتئینی علاوه بر افزایش احساس سیری، میتواند به افزایش متابولیسم بدن کمک کند.

افزایش متابولیسم به سوزاندن کالری موثر در بدن کمک میکند.  این امر برای هرکسی که سعی در کاهش حجم بدن خود دارد کمک می کند.

بیشتر بخوانید:  اگر جان خود را دوست دارید هیچ گیاهی را در این باغ لمس یا بو نکنید!

زمانی که شما در طول روز پروتئین مصرف می کنید، به  حفظ ماهیچه های عضلانی بدن خود نیز کمک کرده‌اید. داشتن میزان کافی توده های عضلانی در حفظ متابولیسم بدن شما ضروری است.

مزیت سوم: پروتئین به بازیابی و رشد عضلات کمک می کند

مصرف پروتئین نه تنها مانع تجزیه عضلات شما می شود، بلکه ساخت ماهیچه کمک می کند.  ترکیب درست ورزش به همراه مصرف پروتئین باعث می شود عضلات شما رشد کند.

پروتئین های با کیفیت بالا که حاوی تمام آمینواسید های ضروری برای بدن هستند و نقش مهمی در بازیابی و تقویت رشد عضلات پس از تمرینات مقاومتی و استقامتی دارند. این پروتئین های مفید با کیفیت بالا در غذاهای پروتئینی حیوانی مانند گوشت مرغ بدون چربی، گوشت گاو، ماهی، لبنیات، تخم مرغ کامل و محصولات تخم مرغ و املت وجود دارد.

اگر فردی فعال و ورزشکار که دائم در حال حرکت و جنب و جوش است هستید، می توانید به راحتی با تهیه شیک های پروتئینی، پروتئین مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. در صورت امکان می توان از مکمل پودر های پروتئین، پروتئین آب پنیر و پروتئین های گیاهی مانند سویا و نخود که روشی موثر برای بازیابی و رشد عضلات شما خواهد بود مصرف کرد.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) شیر ترسو برای زنده ماندن به درخت چسبید!

چه میزان و چه زمانی باید پروتئین مصرف کنید؟

اکنون که فواید بی شمار مصرف پروتئین را می دانید، بهتر است در مورد میزان مصرف پروتئین به شما بگوییم. مخصوصاً اگر برای تکمیل تمرینات خود از پروتئین ها استفاده می کنید.

نحوه مصرف پروتئین برای ورزشکاران یا هر کسی که هدف ساخت عضله دارد بسیار مهم است، انجام حرکات ورزشی به عضلات فشار وارد میکند و شما با خوردن پروتئین بعد از تمرین به ترمیم و بازسازی عضلات خود کمک می کنید.

باید نیم ساعت پس از انجام فعالیت های ورزشی ۲۰ تا ۴۰ گرم پروتئین مصرف کنید.

مطلب پیشنهادی

شرح عمل بینی

شرح عمل بینی عمل بینی یک جراحی پلاستیک و زیبایی بینی است. هدف عمل بینی  …