آشنایی با بیمه فرهنگیان و خدماتی آن

این روزها با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا یکی از نکاتی که باید به آن دقت کرد این است که کدام بیمه‌ها هزینه‌های بستری کرونا را تحت پوشش قرار می‌دهند. بیمه ارزان فرهنگیان به عنوان یک بیمه درمان تکمیلی از ابتدا تا انتهای هزینه‌های درمان بیماری کرونا فرهنگیان را پرداخت می‌کند.

حال این هزینه‌ها شامل بستری در بیمارستان، اقدامات درمانی و…  می‌شود. با توجه به اینکه نوع بیمارستان دولتی، خصوصی و یا عمومی غیر دولتی باشد تعرفه‌ها برای جبران هزینه‌ها توسط شرکت بیمه متفاوت است.

به این ترتیب از دیگر مزایای مهم بیمه فرهنگیان، جبران هزینه‌های مربوط به بیماری کرونا و هزینه‌های بستری آن می‌باشد. فرهنگیان و معلمان گرامی با برخورداری از این بیمه‌نامه دیگر دغدغه و نگرانی راجع به هزینه‌های مربوط به بستری در بیمارستان در زمان کرونا را نخواهند داشت.

چه مواردی تحت پوشش بیمه فرهنگیان قرار ندارد؟

بیماری‌های روانی و جنون از جمله مواردی است که تحت پوشش بیمه فرهنگیان قرار نمی‌گیرد مگر اینکه این بیماری‌ها به دنبال یک حادثه به وجود آمده باشند. همچنین عمل‌های مربوط به عقیم سازی آقایان و یا بستن لوله‌های خانم‌ها نیز تحت پوشش بیمه فرهنگیان قرار ندارد.

اما دیگر جراحی‌های داخل شکمی در صورت تایید پزشک تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. هزینه‌های مربوط به مشاوره، ویزیت ماما، روانشناس و یا اپتومتریست نیز توسط بیمه فرهنگیان قابل جبران نخواهد بود.

تصویربرداری دهان و دندان نیز از جمله خدماتی است که پرداخت هزینه آن به طور کامل بر عهده بیمار است و شرکت بیمه تعهدی در قبال آن ندارد. همچنین ویزیت‌های خانگی و خدمات سرپایی مثل تزریق و پانسمان در منزل تحت پوشش بیمه فرهنگیان قرار ندارد. در رابطه با داروها نیز مکمل‌ها و ویتامین‌ها از جمله مواردی هستند که هزینه آن توسط شرکت بیمه پرداخت نخواهد شد.

بیمه فرهنگیان برای حفظ احترام و تکریم معلمان و فرهنگیان گرامی ارائه می‌شود. این بیمه نامه که از سال ۸۹ توسط شرکت‌های بیمه مختلف به مشتریان ارائه می‌شود مزایا و خدمات گوناگونی را در اختیار این قشر زحمتکش جامعه قرار داده است. کافیست با یک مرور کلی بر مزایای بیمه فرهنگیان به این نکته پی ببرید که این بیمه نامه تا چقدر قابل قبول است و با کمک آن استرس و دغدغه‌های فکری بسیاری از بین خواهد رفت.

دریافت خدمات از مرکز درمانی و بیمارستان‌هایی که به طور صد در صدی با این بیمه نامه قرارداد دارند این امکان را به بیمه‌گذار می‌دهد تا بدون هیچ محدودیتی از خدمات پزشکی استفاده کنند. در صورتی که در رابطه با خرید و دریافت مشاوره در رابطه با بیمه فرهنگیان دچار ابهامات ذهنی شده‌اید می‌توانید با مشاورین ما در توکو گفت و گو کنید.

خوشبختانه شرایط پرداخت حق بیمه کوثر دارای انعطاف زیادی است و بیمه گذار می تواند به سه صورت و در سه زمان بندی دلخواه حق بیمه را واریز کند:

بیشتر بخوانید:  بهترین کلینیک ارتوپد فنی طرف قرارداد با بیمه در تهران

پرداخت به صورت هر سه ماه یکبار، یعنی پرداخت در چهار قسط در سال

پرداخت به صورت هر شش ماه، یعنی سالی دو بار

و پرداخت سالانه به صورت یکجا

هر چه زمان پرداخت حق بیمه در زمان های طولانی تری انجام شود، شمل تخفیفات و سود بیشتری می شود. بیشترین تخفیف شامل حال کسانی می شود که حق بیمه خود را به صورت سالانه پرداخت می کنند.

مزایای بیمه بازنشستگی کوثر

مزایای زیادی که بیمه بازنشستگی کوثر در اختیار داوطلبان گذاشته است، این بیمه را تبدیل به یکی از جذاب ترین ها در صنعت بیمه برای تضمین آینده و پشتوانه فوق العاده ای برای زمان مشکلات کرده است:

بیمه عمر کوثر پشتوانه بزرگ وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح را به همراه دارد.

یکی از مهم ترین مزیت های این بیمه ، معافیت از مالیات بر درآمد و همچنین مالیات بر ارث است، به این مفهوم که سرمایه پس انداز شده مشمول مالیات نمی شود.

امکان پرداخت سود تضمینی با درصد ثابت به سرمایه بیمه گذار  وجود دارد

همانگونه که در بالا به ان اشاره کردیم یکی از اهداف برخی از افراد از خرید بیمه داشتن سود و سرمایه گذاری برای مدت طولانی می باشد. سود این بیمه به دو دسته تقسیم می شوند:تضمینی و مشارکت.

سود تضمینی:این سود نوعی است که توسط بیمه مرکزی معین شده و تمامی شرکت های بیمه آن را ارائه می دهند؛ میزان آن بر اساس آخرین اخبار موجود بیمه زندگی در دو سال اول 16 درصد و در دوسال دوم 13 درصد و در باقی سالهای متوالی 10درصد خواهد بود.

سود مشارکت:این سود در شرکت های مختلف بیمه متغیر و متفاوت است و میزان آن به طریق سرمایه گذاری شرکت های مختلف بستگی دارد . خرید بیمه زندگی نوعی آینده نگری به حساب می آید.

بهترین بیمه زندگی از نظر مزایا وخدمات ارائه دهنده

یکی از  مزایای بهترین بیمه زندگی پوشش ها و خدمات بیمه ای است که به دو دسته تقسیم می شوند:اصلی و اضافی

پوشش های اصلی:این نوع  از پوشش ها  توسط تمامی شرکت ها ارائه می شود که شامل خدمات مرگ طبیعی یا مرگ بر اثر حادثه است. این پوشش ها  در صورت مرگ بیمه شونده به دو صورت ذکر شده  توسط شرکت بیمه به بازماندگان او به عنوان غرامت می شود. خرید بیمه عمر بهترین هدیه ای است که میتوانید به خودتان بدهید.

انواع بیمه عمر یک قرارداد بین بیمه گذار و صاحب بیمه هستند. یک بیمه نامه زندگی تضمین می کند که بیمه گر مبلغی را در هنگام فوت بیمه شدگان به ازای حق بیمه پرداخت شده که توسط بیمه گذار در طول عمر خود پرداخت می کند به ذی النفعان واگذار کند.

برای اینکه قرارداد قابل اجرا باشد، درخواست بیمه عمر باید شرایط بهداشتی گذشته و فعلی بیمه شده و فعالیت های پرخطر را به طور دقیق فاش کند.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) کافه حیوانات وحشی

بیمه عمر یک قرارداد الزام آور از نظر قانونی است که در هنگام فوت بیمه شده، بیمه نامه را به صاحب بیمه پرداخت می کند.

برای اینکه بیمه نامه عمر باقی بماند، بیمه گذار باید یک حق بیمه پیش پرداخت کند یا حق بیمه معمولی را در طول زمان پرداخت کند.

هنگامی که بیمه شده فوت می شود، ذینفعان بیمه نامه ارزش اسمی بیمه نامه یا مزایای فوت را دریافت می کنند.

تفاوت بیمه کارفرما و خویش فرما چیست؟

بیمه نامه عمر به اندازه قدرت مالی شرکتی است که آن را صادر می کند. اگر صادرکننده نتواند، وجوه ضمانت دولتی ممکن است مطالبات را پرداخت کند.

یکی از مزایای بیمه فرهنگیان این است که می‌توانید از آن به عنوان جبران هزینه‌های درمان و خدمات درمانی استفاده کنید.در حال حاضر، ۵۵۰۰ مرکز درمانی و بیمارستان در سطح کشور وجود دارند که خدمات بسیاری را با ارائه بیمه فرهنگیان در خدمت بیماران قرار می‌دهند.

از مهم‌ترین هزینه‌های بدون سقف بیمه فرهنگیان می‌توان به برطرف کردن عیوب انکساری چشم که شامل مبلغی معادل ۵۰۰ هزار تومان می‌شود اشاره کرد. همچنین خرج و مخارج آمبولانس بیرون از شهر چیزی حدود ۴۰۰ هزار تومان توسط این بیمه نامه پرداخت می‌شود.

هزینه خریداری عینک تا سقف ۷۰۰ هزار تومان توسط بیمه فرهنگیان امکان پذیر است. در صورتی که برای درمان بیماری‌های خاص و صعب العلاج به مشکل برخورده‌اید با برخورداری از مزایای بیمه فرهنگیان می‌توانید نگرانی و مشکلات خود را برطرف کنید.

در دنیای پر تلاطم و پر از جنب و جوش اقتصاد امروز هر لحظه امکان وقوع رویدادی جدید وجود دارد و انسان ها بیشتر از هر زمان به داشتن سرمایه و پشتوانه  نیاز دارند. سرمایه هایی که از قطره قطره ی تلاش ها و دست رنج ها جمع آوری می شود  و در آینده زمانی که اتفاقی ناگوار پیش می آید می تواند ما را از هر نوع بلایا برهاند. بیشتر مردم فکر می کنند که سرمایه گذاری مخصوص به ثروت مندان است اما واقعیت چیز دیگری می باشد. هر انسانی با هر میزان در آمدی می تواند هر چند کوچک اما در مسیر سرمایه گذاری قدم بگذارد. عده ای از مردم فکر می کنند که برای سرمایه گذاری باید به علم اقتصاد و بازار های مالی اشراف و تسلط داشته باشند. این تصور به طور قطعی و کامل اشتباه نیست اما روش هایی برای سرمایه گذاری وجود دارد که علاوه بر میزان باز دهی بالایی که دارند نیاز به تخصص و دانش مالی زیادی ندارند. یکی از بهترین روش ها برای سرمایه گذاری بیمه زندگی باران می باشد که مزایای متعددی دارند؛ همین موضوع سبب شده روز به روز بر اهمیت آن ها افزوده شود.

یکی از مهمترین شرایط بیمه زندگی  می‌توان به شرط بالغ و عاقل بودن فرد بیمه گذار اشاره داشت به این صورت که این شرط یکی از شرط‌های مهم برای انجام امورات مالی  در همه کشورها محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:  راهنمای بازدید از موزه آینده دبی و اطلاعات کامل درباره داخل موزه زمان دبی

بنابراین شخص بیمه گذار متعهد به پرداخت حق بیمه زندگی به شرکت بیمه می‌باشد و در این مورد باید از عقلانیت کافی برخوردار باشد و همچنین فرد بیمه گزار باید به سن قانونی رسیده باشد زیرا که بیمه زندگی بیمه‌ای دراز مدت است و در طی آن ممکن است فرد نیازمند گرفتن تصمیماتی باشد تا بتواند بهتر  زندگی آینده را کنترل کند. دیگر شرایط بیمه زندگی، در ادامه مورد بررسی قرار می گیرد.

بهره‌مندی کامل شخص بیمه شده از سلامت روانی وجسمی

در بیمه زندگی مهمترین اصل این است که فرد از سلامت جسمی و روانی برخوردار باشد و این یکی از شرط‌های اصلی بیمه عمر پاسارگارد نیز می‌باشد بطوریکه هنگامی که شخصی برای بیمه زندگی مراجعه می‌نماید در وهله اول باید فرم پرسشنامه را کامل کند و اگر هرگونه شرایطی غیر طبیعی جسمی وروانی در پرسشنامه نوشته شده باشد بیمه زندگی متناسب با آن فرد صادر می‌شود..

در این بیمه نامه سرمایه فوت و سرمایه ی زندگی بیمه نامه جدا از هم  و با ضرایب مختلف می‌ باشد. به وسیله این بیمه نامه از شرکت بیمه زندگی باران، بیمه گذار با پرداخت حق بیمه سرمایه ای را برای آینده جمع می کند. اگر فرد بیمه گذار در طول داشتن بیمه نغمه باران فوت نماید، سرمایه ای به ذینفعان بیمه نامه پرداخت می شود و اگر حادثه ای رخ دهد که بیمه گذار از کار افتاده شود و یا حتی بیمار شود می تواند از پوشش این بیمه نامه استفاده کند.

بیمه زندگی آوای باران

از مزایای این بیمه می توان به شرط نبودن سن بیمه گذار اشاره کرد. اگر شخصی از بیمه گذاران بیمه زندگی باران باشد و در طول بیمه نامه فوت نماید سرمایه ی فوت به استفاده کنندگان پرداخت خواهد شد. از مزایای این بیمه نامه می توان مواد زیر را نام برد: بیمه آوای باران محدویت هایی همچون افزایش سن، افزایش حق بیمه وامکان تمدید بیمه نامه با حق بیمه ی جدید را ندارد.

انواع بیمه عمر برای پاسخگویی به انواع نیازها و ترجیحات موجود است. بسته به نیازهای کوتاه مدت یا بلندمدت فرد بیمه شده، انتخاب اصلی یعنی انتخاب بیمه عمر موقت یا دائم، مهم است.

بیمه عمر زمانی :  یکی از انواع بیمه عمر، بیمه عمر زمانی است که تعداد سال معینی  طول می کشد، و سپس به پایان می رسد. وقتی خط مشی را انتخاب می کنید، این اصطلاح را انتخاب می کرده اید؛  شرایط عمومی 10، 20 یا 30 سال است.

کاهش بیمه نامه عمر : کاهش مدت بیمه عمر قابل تمدید است که پوشش آن در طول عمر بیمه نامه با نرخ از پیش تعیین شده کاهش می یابد.

مطلب پیشنهادی

شرح عمل بینی

شرح عمل بینی عمل بینی یک جراحی پلاستیک و زیبایی بینی است. هدف عمل بینی  …