بهترین کلینیک ترک الکل در تهران

بهترین کلینیک ترک الکل در تهران را می‌توان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و روانپزشکی طلوعی دیگر دانست. این مرکز مجهز و تخصصی بهترین و مجهزترین کلینیک ترک الکل و درمان اختلالات اعصاب و روان ناشی از مصرف الکل در کشور است.

این کلینیک به عنوان بهترین، مدرن‌ترین و مجهزترین مرکز ترک الکل  در ایران، دارای مجوز بستری شبانه روزی از وزارت بهداشت و درمان، با امکانات کامل بیمارستانی و هتلینگ است.

مرکز تخصصی ترک الکل  طلوعی دیگر دارای ۲ بخش بستری مجزا برای آقایان و بانوان بوده و پذیرش بیماران در این کلینیک در اتاق‌های ۲ تخته و ۳ تخته، خصوصی و خصوصی ویژه (VIP) با کلیه امکانات و تجهیزات بیمارستانی همچون ونتیلاتور، دستگاه نوار قلب و دستگاه نوار مغز و کلیه امکانات رفاهی و ورزشی و هتلینگ می‌باشد.

خدمات درمان الکل در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر، به صورت شبانه روزی و توسط کادر مجرب و متخصص پزشکی در زمان بستری و خدمات روان درمانی بعد از مرخص شدن بیمار، تحت نظر روانپزشک متخصص درمان اعتیاد و تیم روان‌شناسی مجرب ارائه می‌گردد.

بیماران کلینیک ترک الکل طلوعی دیگر، بعد از پایان برنامه درمان و ترک الکل، سم‌زدایی و ترخیص نیز، امکان برخورداری از جلسات مشاوره فردی، شرکت در کلاس‌های گروه درمانی و خانواده درمانی به صورت هفتگی را دارند.

برای آشنایی بیشتر با خدمات ترک الکل در کلینیک طلوعی دیگر به صفحه ترک الکل با نوین‌ترین روش‌های سم‌زدایی و ترک در کلینیک طلوعی دیگر مراجعه کنید.

 

ترک الکل چند روز طول می‌کشد؟

سندروم علائم ترک الکل که با نام AWS نیز شناخته می‌شود. زمانی اتفاق می‌افتد که فرد بعد از زمانی طولانی از مصرف، الکل را کنار بگذارد. علائم ترک الکل می‌توانند از علائم خفیف تا مواردی جدی متغیر باشند.

بیشتر بخوانید:  عکس منتخب نشنال جئوگرافیک از چیدن یک میوه ناشناخته در آمریکا

این که ترک الکل چند روز طول می‌کشد؟ مسلماً بستگی به خود فرد دارد. افرادی که به الکل اعتیاد دارند، حتی زمانی هم که می‌خواهند، توانایی توقف نوشیدن الکل را ندارند.

درک این مطلب که چرا فرد با وجود آن که الکل ویرانی زیادی را در زندگی خودش و اطرافیانش به وجود آورده است، همچنان به نوشیدن ادامه می‌دهد، دشوار است.

با این حال بسیاری از افرادی که به الکل مبتلا شده‌اند، نمی‌توانند آن را ترک کنند. مگر اینکه به یک مرکز توان‌بخشی ترک اعتیاد الکل که متناسب با شرایط جسمی و روحی هر فرد برنامه درمانی می‌دهد، مراجعه کنند.

بسیاری از افراد برای تخمین مدت زمان ترک اعتیاد به الکل تنها مرحله ۴ تا ۷ روزه سم زدایی را در نظر می‌گیرند و اعتقاد دارند که پس از سم زدایی سریع پاک می‌شوند.

اینکه ترک الکل چقدر طول می‌کشد، موضوع مهمی است که با توجه به آزمایشات و ویزیت پزشک تعیین می‌شود. کلیه مراحل از آگاهی و تصمیم گیری تا مراقبت‌های بعد از سم زدایی به عنوان بازه زمانی برای ترک الکل به حساب می‌آیند.

به همین دلیل و با توجه به اینکه افراد شرایط و موقعیت‌های متفاوتی در هنگام ترک دارند، اینکه ترک الکل چقدر طول می‌کشد به نسبت شرایط اعتیاد افراد، متفاوت و متغیر است.

برای آشنایی بیشتر با اینکه ترک الکل چند روز طول می‌کشد؟ الکل چند روز در بدن باقی می‌ماند؟ و مراحل ترک الکل، می‌توانید مطلب ترک الکل چند روز طول می‌کشد؟ را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:  برای تحصیل در کشور پیشرفته کانادا به چه شرایط و مدارکی نیاز است؟

 

کبد چرب الکلی و علت ایجاد آن چیست؟

بهتر است ابداً با کبد شوخی نکنید، چرا که کبد یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین اعضای بدن است که بیش از پانصد وظیفه‌ی مختلف را به عهده دارد. تصفیه‌ی خون، ذخیره کردن چربی‌ها و ساخت برخی هورمون‌ها از اصلی‌ترین عملکردهای کبد هستند.

کبد چرب الکلی (ALD) شایع‌ترین عارضه‌ی سوءمصرف الکل و یک مشکل بهداشتی در سراسر جهان است که به ویژه در جوامع غربی دیده می‌شود. این عارضه، در صورتی که مداخلات و درمان‌های لازم انجام نشود علاوه بر آسیب‌هایی که به بدن فرد وارد می‌کند، می‌‌تواند به‌ مرور منجربه بروز سایر مشکلات جدی‌تر مانند سیروز و سرطان کبد شود.

کبد دومین عضو بزرگ بدن است. این ارگان به بدن کمک می‌کند تا غذا را هضم کرده، انرژی را ذخیره کند و سموم را از بین ببرد. بیماری کبد چرب شرایطی است که چربی در کبد شما جمع می‌شود و به طور کلی دو نوع اصلی کبد چرب وجود دارد:

  • بیماری کبد چرب غیر الکلی
  • بیماری کبد چرب الکلی

کبد چرب به عنوان استئاتوز کبدی نیز شناخته می‌شود و زمانی این بیماری به وجود می‌آید که چربی‌ها در کبد جمع شوند. وجود مقادیر کم چربی در کبد طبیعی است، اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند به یک مشکل سلامتی تبدیل شود.

در کسانی که الکل مصرف می‌کنند، این اندام کبد است که خون آلوده به الکل را تصفیه می‌کند. این کار باعث آسیب دیدن کبد و جمع شدن سموم در آن می‌شود و کبد با هر بار مصرف الکل مقداری آسیب می‌بیند.

در نتیجه بیماری کبد چرب الکلی (AFLD) به علت مصرف مداوم و بیش از اندازه الکل اتفاق می‌افتد. در افرادی که زیاد الکل نمی‌نوشند، این بیماری به عنوان بیماری کبد چرب غیرالکلی (NAFLD) شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:  برش سریع و بی دردسر مقاطع فولادی با استفاده از دستگاه اره نواری

برای آشنایی بیشتر با کبد چرب الکلی، علت بیماری کبد چرب الکلی، علائم بیماری کبد چرب الکلی، مراحل کبد چرب الکلی و چه کسانی در معرض بیماری کبد چرب الکلی هستند؟ می‌توانید مطلب کبد چرب الکلی چیست؟ را مطالعه کنید.

 

ترک الکل با ایمپلنت نالتروکسان

این روزها معمولاً روش‌های ترک الکل فراوان بوده و از شیوه‌های مختلفی که بعضی پزشکی و بعضی سنتی هستند، استفاده می‌شود. اما یکی از جدیدترین روش‌های ترک، ترک الکل با ایمپلنت نالتروکسان است.

ترک الکل با ایمپلنت نالتروکسان بهترین روش بوده و داروی نالتروکسان یک داروی ضد وسوسه قدرتمند با تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است. داروی نالتروکسان به عنوان یک داروی مکمل برای درمان قطعی ترک اعتیاد استفاده می‌شود.

نالتروکسان یک نوع داروی ضد مخدر است که در فرم‌های مختلفی مانند ایمپلنت نالتروکسان وجود دارد. کاربرد نالتروکسان جلوگیری از اثر لذت بخشی مواد مخدر و الکل در مغز است و از آن برای درمان و ترک الکل و مواد مخدری همچون هروئین، تریاک و مرفین استفاده می‌شود.

نالتروکسان گیرنده‌های الکل و مواد مخدر مغز را مسدود می‌کند، در نتیجه مصرف‌کننده حالت سرخوشی و نشئگی را پس از مصرف الکل و مواد مخدر احساس نمی‌کند و به این ترتیب ولع و میل کمتری به مصرف مواد احساس می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با نحوه ترک الکل با ایمپلنت نالتروکسان، می‌توانید مطلب ترک الکل با ایمپلنت نالتروکسان را مطالعه کنید.

 

مطلب پیشنهادی

شرح عمل بینی

شرح عمل بینی عمل بینی یک جراحی پلاستیک و زیبایی بینی است. هدف عمل بینی  …