بیوگرافی پویا نیکپور | آهنگساز ، خواننده و پیانیست

poyanikpour singer1 1 بیوگرافی پویا نیکپور | آهنگساز ، خواننده و پیانیست

 بیوگرافی پویا نیک پور

بویا نیک پور، متولد 8 آبان 1352 در تهران، آهنگساز، خواننده و پیانیست ایرانی است که از پنج سالگی به سمت موسیقی سوق داده شد و با تشویق خانواده هنردوست خود، نواختن پیانو کلاسیک را آموخت. اجراها با این ابزار در دوران نوجوانی

poyanikpour singer1 2 بیوگرافی پویا نیکپور | آهنگساز ، خواننده و پیانیست

پویا نیک پور نواختن پیانو به سبک کلاسیک را از سنین پایین نزد اساتیدی چون بهروز دودوحی، سیاوش بضایی و لامان طلایی آموخت. او با علاقه و پشتکار پیانو نوازی و آهنگسازی را در قالب کنسرت های متعدد در دانشگاه های امیرکبیر و شهید بهشتی ترویج داد. هارمونی، زمان بندی، موسیقی و فرم را از دکتر مهران روحانی بیاموزید.

poyanikpour singer1 3 بیوگرافی پویا نیکپور | آهنگساز ، خواننده و پیانیست

بویا نیک پور آهنگساز، خواننده و پیانیست ایرانی است

از 18 سالگی به دلیل علاقه به موسیقی الکترونیک، دیالوگ، صدا و استودیو شروع به ساخت و تنظیم موسیقی برای فیلم های هیجانی، سینمایی و تلویزیونی کرد و با نهادهای فرهنگی و هنری همکاری داشت.در سال 1378 از دانشگاه صنعتی پرنس کبیر (بلچیه) در رشته مهندسی مکانیک فارغ التحصیل شد و از آن زمان به صورت حرفه ای در زمینه موسیقی فعالیت می کند.

بیشتر بخوانید:  فال روز پنج شنبه 10 مهر 1399

او از دوران نوجوانی در زمینه آموزش موسیقی فعال بوده و هنرمندان زیادی را به دنیای موسیقی حرفه ای معرفی کرده است. در سال 1378 گروه آور را تأسیس کرد و با آلبوم آب و آتش اولین تاثیر خود را در بازار موسیقی گذاشت و امروزه تاب آثاری چون آلبوم راه بی بی بی، آلبوم صدای سکوت (تک نوازی پیانو) و آلبوم های خارج از فکر.

poyanikpour singer1 4 بیوگرافی پویا نیکپور | آهنگساز ، خواننده و پیانیست

بویا نیک پور، همسر و دخترش

او علاوه بر فعالیت های خصوصی و حرفه ای، فعالیت هایی را با چندین گروه از جمله ایماژ، آور، دارکوب، دیوار و پرسیس و به عنوان رهبر ارکستر با خوانندگانی چون محمد اصفهانی، مانی رهنما، رضا صادقی و مهران مدیری ترتیب داده است. وی با علی رضا العصار همکاری داشته و به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده در ساخت صدها قطعه موسیقی در سبک های مختلف همکاری داشته است.

بویا نیک پور

بویا نیکپور در بسیاری از جشنواره های معتبر موسیقی مانند جشنواره شمس، جشنواره موسیقی فجر، جشنواره موسیقی سبز و … داوری داشته است و در شهادت خود تندیس بهترین نوازنده جشنواره موسیقی کشورمان را در دست دارد.آهنگ های او در سبک های پاپ، راک، جاز، کلاسیک و تلفیقی است و آخرین آلبوم او هم اکنون در استودیوی خانگی اش در حال ضبط و تولید است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مهسا مهجور

poyanikpour singer1 6 بیوگرافی پویا نیکپور | آهنگساز ، خواننده و پیانیست

بیوگرافی پویا نیک پور

در زمینه موسیقی از شش سالگی نواختن پیانو کلاسیک را شروع کردم و تا نوزده سالگی چندین مدرک را طی کردم. یادم هست در زمان جنگ تا بمباران تمام می شد در آب پنهان می شدم و به کلاس موسیقی می رفتم.

تفاوت من با کسانی که این هنر را مطالعه می کنند این است که وقتی چیزی به صورت آکادمیک یاد می شود، منطق جای معنا را می گیرد. به همین دلیل است که موسیقی در ژانر خود صنعتی شده است، در حالی که باید بیشتر با حس جهت باشد.

poyanikpour singer1 7 بیوگرافی پویا نیکپور | آهنگساز ، خواننده و پیانیست

تصاویر پویا نیک پور

آلبوم های پویا نیک پور:

یک خط

نام آلبوم

سال انتشار

1

آلبوم آب و آتش

آلبوم با اشعار – در قالب یک مجموعه

1380

موسیقی پاپ – موسیقی راک

خوانندگان: پویا نیک پور و فرزام رحیمی ترانه سرا: شهرزه مولایی و فرزام رحیمی نوازندگان: پویا نیک پور، آرش میتوی، آرش سبحانی، بابک آخونده، فرزام رحیمی، دارا شاینا، شهرزه ملایی.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی نهال دشتی بازیگر جوان ایرانی + تصاویر

2

آلبوم جاده بی پایان

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی علی صادقی

تصویر علی صادقی بیو گرافی علی صادقی علی صادقی متولد هنرمند سینما و تلویزیون ایران …