محوطه سازی باغ چگونه انجام می شود؟

 محوطه سازی باغ, محوطه سازی باغ چیست, آشنایی با محوطه سازی باغ

محوطه سازی باغ

محوطه سازی باغ + ایده های جذاب

همانطور که می دانید برای داشتن یک باغ زیبا و سرسبز باید یک سری نکات را رعایت کنید. حتی برای محوطه سازی باغ، با یک طرح‌ریز و … مشورت کنید و ایده های خود را شرح کنید تا بتوانید با کمترین هزینه بهترین محوطه سازی را انجام بدهید. در ادامه با ما باشید.

چگونه می توان یک باغ را با منظره ای زیبا طرح‌ریزی کرد؟

به قصد درک نحوه منظره سازی یک باغ، باید معنای واقعی آن را بفهمیم.

“طرح‌ریزی منظره تنها نسخه بیرونی طرح‌ریزی داخلی میباشد – البته با مواد کاملاً گوناگون.” “محوطه سازی باغ اشاره به هر تغییری دارد که شما در فضای بیرونی باغ خود ایجاد می کنید – از ایجاد گیاه های جدید تا ساخت دیوار یا تراس و حتی تزیین آن ها.”

طرح‌ریزی باغ می تواند به معنای هر چیزی باشد که با فضای بیرونی شما ارتباط دارد. طراحان با درک اولیه از نرم افزار معماری (CAD) تقریباً هر چیزی را که می خواهند برای مشتری ایجاد کنند ترسیم می کنند مشابه : امکانات آبی، برجسته نشان دادن دیوارها، مسیرها و جاده سازی، طرح های روشنایی، علفزارها، باغات، آشپزخانه های فضای باز و غیره.”

بهتر میباشد محوطه سازی چه طرح‌ریزی منزل و دیوار و .. و چه طرح‌ریزی و تزیین گل و گیاه و … با اصول و برنامه و با طرح‌ریزی انجام شوند. زمانی که طرح مورد نظر را انتخاب کردید از پیمانکاران محوطه سازی کمک بگیرید. تا ایده ها را به واقعیت تبدیل کنند. انتخاب و استفاده از گیاه مناسب و تزیین ها و طرح‌ریزی های مناسب، نور مناسب و … همه ی اینها، مهارت هایی هستند که یک طرح‌ریز باید داشته باشد و آن محیط را به یک باغ زیبا تبدیل می کند.

“اکثر طراحان خوب می توانند هر دو کار را انجام دهند – شما نه تنها در مورد گیاهان بلکه در مورد مواد ، شیوه های ساخت و ساز، هزینه ها، زنجیره های تأمین به مقدار باورنکردنی دانش، نیاز دارید و این دانش میباشد که به یک طرح‌ریز کمک می کند تا به مشتری کمک کند از باغ خود بیشترین بهره را با کمترین هزینه ببرد.”

جهت دیگر طرح‌ریزی باغ البته کاشت میباشد. و گرچه به نظر واضح می رسد که زیاد آسان میباشد و اگر نمی دانید چه کاری انجام می دهید می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد. یک طرح‌ریز توضیح می دهد: “گیاهان مختلف در شرایط مختلف از یک باغ به باغ دیگر دیگر رشد می کنند .” “سلامت خاک برای این امر نیز زیاد مهم میباشد و درک این موضوع به تنهایی سبب می شود طرح‌ریز باغ در هنگام برنامه ریزی فضای بیرونی خود در مورد این موضوع کمک می کند. چگونه فضاها را بچینیم، چه چیزهایی در کنار هم رشد خوبی دارند، کدام گیاه با سبک زندگی مشتری مناسب میباشد (به عنوان مانند گیاهانی که به نگهداری کمتری نیاز دارند) – اینها همه عواملی میباشد که یک طرح‌ریز نیز درباره آنها اندیشه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:  جدیدترین مدل آینه دستشویی

باغ شما به چه مواد محوطه سازی نیاز دارد؟

درباره ی محوطه سازی باغ, همه چیز از محوطه سازی باغ, راهنمای محوطه سازی باغ

وسایلی را برای محوطه سازی باغ نیاز دارید که باید آن ها را فراهم کنید

مواد خود را با تمرکزفکر انتخاب کنید و مقدار و شرایط را هنگام تحویل بررسی کنید.

مواد معمول محوطه سازی عبارتند از:

آجر

تخته و الوار

سنگفرش و بلوک گذاری

مصالح و ماسه (بررسی کنید که آیا مواد شیمیایی موجود برای استفاده در باغبانی مناسب میباشد)

بتن ، ملات و رندر

پارچه و محوطه سازی مخالف نم

رنگهای خارجی و اتمام

باید حذف آشغال را در نظر بگیرید. شما باید قطعا آشغال ها را از باغ خود دور کنید. هرگز آشغال ای داخل باغ قرار ندهید.

هر پروژه ساختمانی حاوی یک درجه آشفتگی مناسب میباشد، بنابراین برای هموار کردن مسیر برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

چگونه با همسایگان خود به مشکل برخورد نکنید؟

در هنگام نصب نرده ها و دیوارها، همسایگان را در هر مرحله مطلع کرده و مرزها را دوباره بررسی کنید. در مواردی که خطوط تقسیم مشترک میباشد، باید کتباً اجازه آنها را بگیرید.

محوطه سازی باغ چگونه است, تغییر محوطه ی باغ, نحوه ی تغییر محوطه ی باغ

کشیدن دیوار و حصار و یا نرده باید از همسایه ی خود اجازه ی کتبی بگیرید

چگونه می توان از آشغال های سخت محوطه سازی خلاص شد؟

اگر دسترسی ندارید، در صورت عمومی بودن منطقه از همسایگان سوال کنید یا به شورای محلی مراجعه کنید. برای مقادیر زیادی خاک، آوار و گیاهان یک کارگر را استخدام کنید. برای قرار دادن سنگ و آجر و آوارها در جاده های عمومی به مجوز نیاز دارید. برای این کار به شورای محلی خود مراجعه کنید. محیط بان شما می تواند این را برای شما سازماندهی کند.

در این مرحله شما باید درک کرده باشید که ایده های شما در زمینه محوطه سازی یک کار عملی و زیاد میباشد یا یک اصلاح اساسی میباشد که به مهارت و نیروی یک طرح‌ریز منظره پیشه ای یا کم تجربه نیاز دارد که می تواند کار را برای شما انجام دهد.

آشنایی با محوطه سازی باغ, درباره ی محوطه سازی باغ, همه چیز از محوطه سازی باغ

وسایل اضافی و آشغال های ساختمان سازی را از باغ خارج کنید

چگونه می توانید یک باغ را در مسیر DIY چشم انداز کنید؟

اگر خودتان درگیر این شغل هستید و یا می خواهید خودتان این کار را انجام بدهید، کتابها، راهنماهای آنلاین یا حتی دوران های کوتاه ساخت برای کمک به شما وجود دارد. تهیه بیشتر مصالح ساختمانی (ذکر شده در بالا) از مراکز باغ و مغازه های مصالح ساختمان فروشی آسان میباشد. اگر قرار میباشد مواد تحویل و ذخیره شود، از نقاط دسترسی به باغ خود غافل نشوید.

بیشتر بخوانید:  جادوی رنگ آبی در خانه

همچنین به کرایه ماشین آلات توجه کنید – برای تهیه زمین ممکن میباشد به یک مخلوط کن سیمان یا حتی یک حفار نیاز داشته باشید. مواد نمای خارجی گوناگون میباشد و باید با توجه به نمای ساختمان و باغ تهیه شوند؛ این مواد مشابه آجر، بلوک، تخته، الوار یک خطی هستند و در هنگام ساخت در امتداد خطوط مستقیم آسان تر و مقرون به صرفه هستند. اگر طرح شما منحنی میباشد، از مواد انعطاف پذیرتر مشابه سنگ ریزه، بتن ریخته شده یا شیوه های سنگ خشک استفاده کنید.

آیا برای محوطه سازی باغ به مجوزهای برنامه ریزی نیاز دارید؟

محدودیت های برنامه ریزی از منطقه ای به حوزه دیگر زیاد گوناگون میباشد. اگر می خواهید بیش از 1 متر در جاده و 2 متر در جاهای دیگر دیوار بسازید، یا سنگفرش های نفوذ ناپذیری را در یک باغچه جلوی بنا بگذارید، معمولاً پاسخ مثبت میباشد. برای ساختمان های ذکر شده و در مناطق مواظبت، ممکن میباشد برای حذف و نصب محوطه سازی سخت نیاز به مجوز داشته باشید. برای هر کس دیگری، ساختمانهای فرعی با ارتفاع حداکثر 2.5 متر در کنار منزل مجاز هستند و ساختمان های 4 متری و بلندتر باید 2 متر با منزل دوری داشته باشند. عرشه و ساختمان های فرعی نباید بیش از 50 درصد باغ را اشغال کنند. البته این قانون در هر مکانی گوناگون میباشد.

قبل از آغاز کار، با بخش برنامه ریزی شورای محلی خود مشورت کنید، مخصوصاً اگر در نزدیکی منطقه مواظبت شده زندگی می کنید. اگر مجوز لازم باشد، قبل از آغاز کار آن را قطعا دریافت کنید.

محوطه سازی باغ من چه مدت طول می کشد؟

این به نوع پروژه بستگی دارد. اگر بودجه دارید و از افراد متخصص استفاده می کنید، آنها به شما یک جدول زمانی و برنامه کاری دقیق را در نقل قول خود ارائه می دهند. کار مرحله ای می تواند به گردش پول کمک کند. در صورت امکان در ماه های زمستان، ابتدا باید فضای سبز را به پایان برسانید تا باغ برای کاشت در بهار آماده شود. دیوار یا پاسیو را در دمای زیر 3 درجه نسازید زیرا یخ زدگی سبب بی‌حالی بتن و ملات جدید می شود.

اصولی برای محوطه سازی باغ, محوطه سازی باغ چگونه است, تغییر محوطه ی باغ

مدت روزگار محوطه سازی باغ یا بازسازی آن را باید از افراد متخصص آن بپرسید

کدام گیاهان را انتخاب کنم؟

یکی از آسان ترین راه ها برای تبدیل شکل فضای بیرونی شما، چه یک باغ شهری یا یک باغ روستایی، سرمایه گذاری در یک طرح مبتنی بر گیاهان شماست. انتخاب خوبی از گل، درخت و بوته سبب ماندگاری و سبب لذت بردن در پایان طول سال می شود. بهتر میباشد قبل از انتخاب گل و گیاهان محیط باغ خود را از نظر خاک، و خورشید و سایه بررسی کنید.

بیشتر بخوانید:  مدل آینه و شمعدان دیواری

تحقیقات بیشتری را با مطالعه ی کتاب هایی در مورد باغ و گل و گیاهان و … و مشاوره ای با کارشناسان و متخصصان کشاورزی انجام بدهید. گلها و گیاهان گلدان گزینه زیاد خوبی برای افزایش کردن رنگ و لعاب به باغ میباشد و به معنای متحرک بودن این میباشد که می توانید در هنگام ایجاد روحیه، طرح خود را تبدیل دهید. قطعاً آنها را به طور منظم با زهکشی زیاد و آب بکارید.

تا اینجا مقداری از طرح های فضای باغ با پوشش گیاهان کامل شده میباشد. از مواد مورد استفاده دیگر – مشابه سنگفرش و سنگدانه ها گرفته تا تزئینات و لبه های تزئینی، به بافت، آشکار و ساختار باغ می افزاید و چشم انداز زیبایی را برای باغ شما ایجاد می کند.

نحوه ی تغییر محوطه ی باغ,محوطه سازی باغ چگونه است,نکاتی برای محوطه سازی باغ

گل و گیاهانی که مناسب با آب و هوا و خاک باغ شما باشد انتخاب کنید

نکاتی برای محوطه سازی باغ و یا تبدیل محوطه دادن باغ:

از دیگر باغ ها و یا تصاویری از یک باغ دیگر ایده بگیرید.

 بخت های پله و شیب باغ ها را می توانید به وسیله ی چمن بپوشانید، این به زیبایی باغ شما می افزاید.

 راه ها و جاده های باغ را صاف کنید. این کار نه تنها به زیبایی باغ شما می افزاید بلکه راه رفتن و قدم زدن در باغ آسوده و لذت بخش می شود.

 قسمتی از باغ را میز و نیمکت قرار بدهید و آنجا را به یک حریم خصوصی تبدیل کنید. در آن فضا می توانید برای مشورت و حرف های خصوصی استفاده کنید.

 در فضاهای خالی باغ قطعا گل و گیاه بکارید تا به زیبایی باغ شما افزایش کند و آن را به یک فضای دلنشین تبدیل کند.

 سعی کنید بخت هایی را سایه دار کنید. (چه از سایه ی درختان استفاده کنید و چه از سایبان استفاده کنید) این بخت های باغ را می توانید مکانی برای استراحت و لذت بردن از آن فضا و مکانی برای آسودگی آماده کنید. می توانید در آنجا از تخت، نیمکت و حتی آبنما و … هم استفاده کنید.

 یک طرح آسان را انتخاب کنید و به جزئیات آن بپزدازید. این کار هزینه های شما را پایین می آورد.

محوطه سازی باغ چیست,درباره ی محوطه سازی باغ,راهنمای محوطه سازی باغ

محیطی را برای خلوت کردن آماده کنید

تغییر محوطه ی باغ,اصولی برای محوطه سازی باغ,روش های محوطه سازی باغ

از چمن برای پله ها و شیب باغ خود استفاده کنید

محوطه سازی باغ,آشنایی با محوطه سازی باغ,همه چیز از محوطه سازی باغ

جاده های باغ را صاف کنید

راهنمای محوطه سازی باغ, روش های محوطه سازی باغ, نکاتی برای محوطه سازی باغ

از محیط های سایه دار استفاده کنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

تصاویری از شیک ترین رادیاتور تزئینی

رادیاتورهای تزیینی مدل رادیاتور تزئینی یکی از گزینه های سیستم گرمایشی رادیاتور می باشد. امروزه رادیاتورها …