سبک مینیمالیسم یعنی چه؟ و چگونه کمد لباس مینیمال داشته باشیم؟

سبک مینیمالیسم یعنی از بین بردن چیزهای غیرضروری و نگه داشتن چیزهایی که ارزش و لذت واقعی را برای شما فراهم می‌کنند. مد مینیمالیستی به معنای داشتن حداقل لباس در کمد است که برای شما مناسب است و باعث شادی می‌شود.

پیدایش سبک مینیمالیسم

بین سال‌های 1929 تا 1939 و در طول رکود اقتصادی، سبک مینیمال به وجود آمد. زمانی که طراحان به دنبال خلق طرح‌های کلاسیک بودند که علاوه بر کاهش هزینه‌ها، همواره مد باشد. اولین طراح این سبک کوکو شنل بود.

مراحل کلیدی برای کمد لباس مینیمالیستی

بازگشت به اصول اولیه

بخش بزرگی از مینیمال کردن کمد لباس به انتخاب تکه‌های اصلی بستگی دارد. برای اینکه تا حد امکان سازگار و کاربردی باشند، این تکه‌های لباس نباید زینتی یا طرح خاصی داشته باشد؛ در عوض، باید ساده و کارآمد باشند.

کمد کپسولی چیست؟ + مراحل راه‌اندازی کمد کپسولی

کمد لباسی که پر از لباس باشد قطعا دلخواه هر انسانی است؛ اما ممکن است از تمام لباس‌های داخل کمد نتوانید استفاده کنید و یا اینکه همه‌ی آن‌ها دلخواه شما نباشند. در این جا کمد کپسولی چیزی است که به کمک شما می‌آید.

بیشتر بخوانید:  یک گاو در آمریکا ۳ قلو زایید!

برای داشتن کمد کپسولی نیازی به یک کمد جدید ندارید و حتی نیازی نیست که لباس‌هایتان را به طرز خاصی چیدمان کنید.

حتما تا به حال با خود گفته‌اید که “من لباسی برای پوشیدن ندارم”! باورنکردنی است. صادقانه قبول کنید که 100% از وسایل و لباس‌هایی که در کمدتان دارید را استفاده نمی‌کنید. اگر قبول کردید به خواندن این مقاله ادامه دهید که ما یک ترفند شگفت‌انگیز برای تمیز کردن کمدتان از لباس‌های بی‌مصرف داریم.

کمد کپسولی چیست؟

کمد کپسولی مجموعه‌ای از اقلام ضروری انتخاب شده است که عمر جاودانه دارند و هیچ زمان از مد نمی‌افتند. این کمد دارای اقلامی است که دوست دارید هر روز از آن‌ها استفاده کنید و نه از چشمتان و نه از مد نمی‌افتند.

لباس‌هایی که برای کمدتان انتخاب می‌کنید باید نزدیک به سبک زندگی شما باشد، به شما احساس خوبی بدهد و شما دوست داشته باشد که باز هم از آن‌ها استفاده کنید.

مرحله 1: استایل و سبک زندگی خود را تجزیه و تحلیل کنید

اولین قدم همیشه مهمترین قدم در هر کاری است. در ساخت کمد لباس کپسولی، اولین قدم شما این است که استایل موردعلاقه و سبک زندگیتان را بشناسید. برای انجام این کار یه تست کوچک از خود بگیرید و این سوالات را از خودتان بپرسید:

  1. فعالیت اصلی من چیست؟
  2. دوست دارم در اوقات فراغتم چه کار کنم؟
  3. چه چیزهایی در کمد من غالب هستند؟
  4. آیا آن‌ها را مرتب استفاده می‌کنم؟ یا فقط فضای کمدم را اشغال کردند؟
  5. به جز لباس‌های فصلی، کدام لباس را مدت زمان زیادی است که نپوشیده‌ام؟
بیشتر بخوانید:  بهترین کلینیک ارتوپد فنی طرف قرارداد با بیمه در تهران

این سوالات اساسی به شما کمک می‌کنند تا بتوانید از همه چیزهایی که دارید آگاه شوید و در خریدهای بعدی دقت کنید.

مرحله 2: 30 روز تکرار کنید

برای 30 روز، هر لباسی که استفاده می‌کنید را ثبت کنید. در این مدت توجه کنید که از کدام لباس‌هایتان بیشتر استفاده می‌کنید؟ کدام لباس‌ها به شما حس بهتری می‌دهند؟ این مرحله یکی از مهمترین مراحل ساخت کمد لباس کپسولی است.

مرحله 3: کمد را تمیز کنید!

پس از 30 روز، درک بهتری از لباس‌های داخل کمدتان خواهید داشت و اکنون، شما متوجه می‌شوید که دوست دارید چه لباسی بپوشید. البته این مرحله شامل لباس‌های رسمی و میهمانی که سالی یک بار می‌پوشید یا لباس ورزشی و لباس خواب نمی‌شود.

کم کم کپسولتان به سبک زندگی و چیزهایی که دوست دارید نزدیک می‌شود و آماده پرتاب است؛ پرتاب یعنی تمیز کردن کمد از لباس‌هایی که نمی‌پوشید.

مرحله 4: رنگ‌های خود را مشخص کنید

بیشتر بخوانید:  مدل لباس مجلسی مناسب افراد لاغر

پالت رنگ کاملا اختیاری است و به سلیقه شما بستگی دارد، اما زمان ساخت کمد کپسولی بسیار مفید است؛ زیرا راهنمای مرجع برای خریدهای بعدی شما خواهد بود. پس از مرحله دوم متوجه خواهید شد که بیشتر به پوشیدن چه رنگ‌هایی تمایل دارید و چه رنگ‌های بیشتر به شما می‌آید. بنابراین این می‌تواند در راهنمای مرجع پالت رنگ شما موثر باشد.

ادامه مطلب را در سایت مدیسو بخوانید.

سایت مدیسو یک سایت تخصصی مد و زیبایی است که با انتشار مطالب به‌روز، متناسب با نیازها و بازار به معرفی سبک زندگی‌ متنوع می‌پردازد. مدیسو فعالیت خود را از پاییز 1400 شروع کرده است و علاوه بر مد و زیبایی به تناسب اندام و سلامتی، راهنمای خرید، اخبار سلبریتی و گردش نیز می‌پردازد.

مطلب پیشنهادی

انواع نان رژیمی را بشناسید

ما همیشه به دنبال راه‌هایی برای مصرف خوراکی‌های سالم‌تر در برنامه رژیم غذایی خود هستیم. یکی …