بیوگرافی دکتر مونا جراحی

[ad_1]

biography2 mona2 surgery1 بیوگرافی دکتر مونا جراحی

بیوگرافی دکتر مونا جراحی

مونا جریرجی در ژانویه 1979 (سال 1357) در تهران به دنیا آمد و در سن 21 سالگی مدرک مهندسی الکترونیک را از دانشگاه افتخاری صنعتی گرفت و مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه استنفورد در سال 2003 و دکترای خود را در سال 1382 دریافت کرد. 1386. از همان دانشگاه گرفت. او همچنین تحصیلات فوق دکترا را در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی به پایان رساند و در همان رشته به عنوان استادیار در دانشگاه میشیگان به تدریس پرداخت. او در حال حاضر استاد دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، UCLA است.

در مراسمی که در کاخ سفید برگزار شد، مونا جری به پاس قدردانی از پروژه‌های تحقیقاتی و خلاقانه‌اش در گسترش دانش دنیای بازی، جایزه «استعداد جوان سال» را از باراک اوباما، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا دریافت کرد. ساخت دستگاه های میکروالکترونیک و نانوالکترونیک و ساخت فناوری تراهرتز.

فناوری تراهرتز در صنایع پزشکی، دارویی و ماشین آلات استفاده می شود.

مونا جری تنها ایرانی الاصل در بین 102 استعداد برتر سال بود که با این جایزه تجلیل شد.جایزه ریاست جمهوری برای استعدادهای برجسته حرفه ای برای مهندسان و محققان در سال 1996 به دستور کلینتون و با همکاری شورای ملی علم و فناوری تأسیس شد.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه ژله گل رز

مونا الجرحیری روز دوشنبه 14 آوریل 2014 بالاترین جایزه تحقیقاتی دانشمندان و مهندسان جوان را از کاخ سفید دریافت کرد.

مونا الجهری تا به امروز جوایز متعددی از جمله جایزه پیشگامان مهندسی از آکادمی ملی مهندسی، جایزه ارتقاء شغلی اولیه از بنیاد ملی علوم، جایزه دانش پژوه جوان از دفتر تحقیقات نظامی و دفاع پیشرفته دریافت کرده است. آژانس پروژه ها ، مرکز تحقیقات نظامی انجام داد

biography2 mona2 surgery2 بیوگرافی دکتر مونا جراحی

مونا جری در بین 102 استعداد برتر سال تنها ایرانی الاصل بود

بخش هایی از مصاحبه مونا جراح را در ادامه می خوانید.

آزمایشگاه شما در زمینه فناوری تراهرتز تحقیقاتی انجام می دهد. لطفا در مورد این دانش فنی کمی توضیح دهید.

تراهرتز بخشی از طیف الکترومغناطیسی بین فرکانس امواج نور و فرکانس امواج رادیویی است. بسیاری از مولکول ها در این فرکانس عملکردهای ویژه ای دارند که امکان تشخیص مواد شیمیایی را از فواصل دور فراهم می کند. علاوه بر این، بسیاری از مواد شگفت‌انگیز در امواج تراهرتز ظاهر بسیار درخشان‌تری دارند.این به ما امکان می دهد تا چیزهای درونی را راحت تر ببینیمذرات بنیادی تراهرتز نیز انرژی کمتری نسبت به اشعه ایکس دارند که باعث می شود برای تصویربرداری پزشکی آسیب کمتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید:  زندگینامه آرش ریاحی کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه کننده

بزرگترین چالشی که با آن روبرو هستید چیست؟

وی ادامه داد: چالش اصلی مسیر ما که سرعت توان را کاهش داده است، نبود منابع و آشکارسازهای موج تراهرتز کم هزینه و سبک است، زیرا روش های قدیمی و سنتی یافتن امواج رادیویی در فرکانس تراهرتز جواب نمی دهد و شاید در آینده. تجهیزات آزمایشگاهی جدید می تواند این مشکل را حل کند.

شما بالاترین جایزه پژوهشی را برای دانشمندان و مهندسان جوان دریافت کرده اید، پس آن دستاورد چه بود؟

من بسیار مفتخرم که این جایزه را از رئیس جمهور ایالات متحده، آقای باراک اوباما دریافت کردم. این جایزه به دلیل ارائه روش های من برای افزایش قدرت منبع موج تراهرتز و برای تشخیص آلرژن ها در آشکارسازهای آن اهدا شده است.

تیم تحقیقاتی من موفق به ایجاد نانوساختارهای فلزی شده است که می تواند امواج تراهرتز را در صورت تابش نور لیزر تولید و تشخیص دهد.ما همچنین منابع و آشکارسازهای تراهرتز خود را با لیزرهای حالت جامد ترکیب کردیم و توانستیم راه حل های کم هزینه ای برای گیرنده سیستم های انتقال تراهرتز ارائه دهیم. “

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی رویا حسینی بازیگر ایرانی

از آنجایی که من در یکی از دانشگاه های ایران تحصیل کردم، سیستم آموزشی ایران و آمریکا چه تفاوت هایی با هم دارند؟

من شخصا از تجربه ام راضی بودم و چیزهای جدیدی یاد گرفتم. اما به نظر من نظام آموزشی در ایران بیشتر مبتنی بر دانش است و نظام آموزشی آمریکا بر اساس کنجکاوی. دانشگاه شریف از نظر ریاضی، فیزیک و دانش نظری بسیار قوی است، اما فاقد تجربه و کار پژوهشی است.

تفاوت بزرگ دیگر این است که نظام آموزشی در ایران مهندسان و دانشمندان را به گونه ای تربیت می کند که در یک مسیر خاص تمرکز کنند. اما مهندسان و دانشمندان در آمریکا در زمینه های مختلف آموزش دیده اند و به همین دلیل است که می توانند در جهات مختلف تحقیق کنند.

biography2 mona2 surgery3 بیوگرافی دکتر مونا جراحی

دوستی با دکتر مونا جاری

بیوگرافی دکتر مونا جراحی

منبع:robeka.ir

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …