بیوگرافی داریوش موفق

عکس های بیوگرافی داریوش موفق توسط داریوش موواک

داریوش موفق هنرمند تلویزیون و تئاتر متولد 1348 تهران در سریال خاتون به کارگردانی تینا پاک در نقش قرقی بازی کرد. پس از فارغ التحصیلی به راحتی در رشته گرافیک به دانشگاه تهران پیوست و در رشته تئاتر تحصیل کرد. اما تحصیلات خود را در این مسیر به پایان نرساند و موفق به اخذ مدرک نشد. او کار تئاتر را از کودکی آغاز کرد تا به یکی از موفق‌ترین بازیگران تئاتر در سال‌های اخیر تبدیل شود و نقش‌آفرینی دستمزدی را به عهده داشت.

آثار سینمایی داریوش موویک

داریوش معافک اولین حضور سینمایی خود را داشت و در سال 1385 در فیلم هملت شازده کوچولو دانمارک به کارگردانی رضا بابک ایفای نقش کرد. او در این فیلم به ایفای نقش پرداخت، اگرچه برای موفقیت بازی های دیگرش به خوبی سریال «ما فرشته نیستیم» بود، اما تجربه خوبی برای او به حساب می آید.او در این فیلم با هنرمندانی چون لیلی رشیدی، جمشید جهان زرناد، بهرام شاه محمد قانون و پرستو گلستانی همبازی است.از جمله آثار ممتاز این هنرمند این است که در دوران بازیگری هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است، اما بهتر است او را مانند اکثر آثارش که 70 درصد آثارش را شامل می شود، یک هنرمند سینمایی بدانیم و 29 داریوش موفق در 5 فیلم در رده خود به نام های «نام فیلم»، «مرگ فروشنده»، «باغ آلبالو»، «هملت»، «باغ آلبالو» حضور داشت. شازده کوچولو دانمارک و «هملت» به اضافه دو فیلم تلویزیونی. او در سریال «ما فرشته نیستیم» و سریال هشت بهشت ​​بازی کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی آرون افشار خواننده جوان موسیقی پاپ ایرانی

آثار تلویزیونی داریوش موویک

داریوش معاف در سال 1392 در سینما و تلویزیون بسیار فعال بود و در آثار مهمی بازی کرد. او در سه فیلم و سریال مهم بازی کرد و توانست با آنها محبوبیت بیشتری کسب کند. از جمله آثار مهمی که وی ارائه کرد، به «ما فرشته نیستیم با فلور سمی»، «ولد شت بهشت ​​سعید علم» و «مرگ نادر فروشنده اثر برهانی مرند» اشاره می کنیم. سریال We Are Not Angels یکی از آثار مهم این هنرمند محسوب می شود.او در این سریال که در سال 1392 تولید شد نقش مهمی را ایفا کرد و توانست با درایت خود در بین مردم شناخته شود و به مخاطبان تلویزیون عرضه شود.این هنرمند در سال 93 علاوه بر بازی در سریال ما فرشته نیستیم، در سریال هشت بهشت ​​نیز بازی کرد. او این بار با سعید علم کارگردان سریال و همچنین هنرمندانی چون فرهاد بشاتی، فرج الله گل صفیدی، علی رضا جعفری و مهدی ساکی همکاری دارد. در این سال ها داریوش معافک با هنرمندان زیادی کار کرد و بیشتر از همه با لیلی راچیدی کار کرد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی ماندانا سوری

سریال خاتون

داریوش موفق در سریال خاتون به کارگردانی تینا پاک نقش قرقی را بازی کرد. این سریال که یکی از سریال های جدید تینا پاک روان است حاوی درامی اجتماعی درباره سال های اشغال ایران توسط متفقین در دهه 1320 است. قهرمان این سریال زنی مستقل و قوی است که در طول زمان با مشکلات مختلفی روبرو می شود. داریوش موفق در این سریال با هنرمندانی چون نیگار جواهریان، مرجان متکی، بابک حمیدان، شبنم مقدمی، رضا بهبودی، اشکان خطیبی، سیتری بسیانی، علی فروتن، مهتاب چرواتی، غزل شکری، مهران مدیری و … به ایفای نقش می پردازد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی صحبت شرافتی، عکس های صحبت شرافتی و اینستاگرام

جوایز مووویک داریوش

این هنرمند در سال 1366 برنده جایزه بازیگری از جشنواره تئاتر فجر در سریال شب های آوینیون و همچنین جایزه اول بازیگری از جشنواره تئاتر دانشجویی شد.

گردآوری: بخش بیوگرافی هنرمندان روبکا

.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …