بیوگرافی بهمن دان بازیگر توانمند سینما و تلویزیون

بهمن دان,بیوگرافی بهمن دان,زندگینامه بهمن دان بهمن دان بازیگر سینما و تلویزیون

بیوگرافی و عکس های بهمن دان

بهمن دان از کودکی به سینما و بازیگری علاقه داشته است. او کار خود را با تئاتر در گروه آناهیتا آغاز کرد و از دهه 60 موفق به کار در تلویزیون شد. از فیلم ها و سریال های بهمن دون به هدف، بازی پنهان، زیر تیغ و طوفان شن اشاره می کنیم.

خلاصه ای از بیوگرافی بهمن دان

نام اصلی: بهمن دان

تاریخ تولد: 27 اردیبهشت 1337

محل تولد: تهران

زمینه کاری: بازیگری سینما و تلویزیون

بیوگرافی بهمن دون

بهمن دان (زاده ۷ اردیبهشت ۱۳۳۷ – تهران) بازیگر ایرانی است. وی دارای دیپلم تجربی است و در دانشگاه رادیولوژی خوانده است.

بهمن دان کار خود را با تئاتر در گروه آناهیتا آغاز کرد و فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۷۱ به عنوان بازیگر در فیلم هدف آغاز کرد.

وی مدتی به عنوان تکنسین رادیولوژی در بیمارستان مهر مشغول به کار شد و در حال حاضر در کنار بازیگری به انجام عمل پیوند نیز می پردازد.بهمن دان در بیشتر فیلم ها نقش اشرار را بازی می کرد و ظاهر فیزیکی او برای اجرای این نقش ها بیشتر مناسب بود اما نتوانست تنوع را آشکار کند.اما بازی او در سریال تلویزیونی The Hidden Game توانایی های او را آشکار کرد.

بهمن بدون خصوصی زندگی می کند

تصاویر بهمن دان,بهمن دان و همسرش,همسر و فرزندان بهمن دان بهمن دان کار خود را با گروه آناهیتا آغاز کرد

بهمن دان یک پسر به نام رضا کارآفرین و یک دختر به نام شاه بری دانشجوی حقوق دارد. همسر بهمن دان خانه دار است.

بهمن دان خیلی به خانواده اش علاقه دارد و به گفته خودش سعی می کند در آخرالزمان در اختیار خانواده اش باشد.

کودکی و علاقه بهمن دان به بازیگری

بیوگرافی بهمن دان,زندگینامه بهمن دان,عکس بهمن دان بهمن دان از کودکی به سینما و بازیگری علاقه داشته است

بهمن دان از کودکی به سینما و بازیگری علاقه داشته است. قبل از رسیدن تلویزیون، او فیلم 35 میلی‌متری می‌خرید، آن را به هم می‌چسباند و جلوی دوربین می‌گرفت تا بتواند آن را با دوستانش در حیاط پشتی تماشا کند.

با ظهور تلویزیون، او شب ها بیدار می ماند و سریال های آمریکایی پخش شده از تلویزیون را تماشا می کند.به گزارش بهمن دان، او با آشنایی با شخصیت های سریال توانست به هدف بازیگری خود برسد.

در دوره دبیرستان در گروه های تئاتر مدرسه فعال بود سپس تا سال 1354 با گروه تئاتر آناهیتا کار خود را ادامه داد. بهمن دان در کمال نارضایتی پدرش تا انقلاب به طور جدی بازیگری را دنبال نکرد و پس از وقفه ای طولانی وارد عرصه بازیگری شد. در سال 1371

بهمن دان در مصاحبه ای درباره دوران کودکی خود گفت:

“من در کافی شاپ محلی خود با تلویزیون آشنا شدم. در آن زمان 9 سال بیشتر نداشتم، یادم می آید اولین برنامه ای که در تلویزیون دیدم یک فیلم آمریکایی با بازی جان وین بود. در آن زمان آنها در خانه قهوه می خریدند. یک قرآن و استفاده از باتری ماشین به عنوان صندلی کودک مثل بقیه بچه ها قرآن را به قهوه ساز کارآموز می دادم و روی باتری صندلی می نشستم و فیلم می دیدم. یک فنجان چای می خوردم. بعد از حدود 9 ماه پدرم به اصرار من از محل کارش تلویزیون RTI هزار تومان خرید.ما جزو اولین خانواده هایی بودیم که تلویزیون داشتیم و یادم می آید همسایه ها به خانه ما می آمدند و همه با هم تلویزیون عمومی تماشا می کردیم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی بهنام تشکر + عکس همسر و پسرش

اول، مهارت بازیگری بهمن دان

بازی فیلم های بهمن دان,آثار بهمن دان,بهمن دان در معمای شاه در «بازی پوشیده» نقطه قوت بازیگری بهمن دان است

این بازیگر پرکار سینما و تلویزیون کار خود را با تئاتر در گروه آناهیتا و در اجراهای بیشماری آغاز کرد که ابتدا در نقش های فرعی و درجه سوم و سپس نقش های اصلی بازی کرد و کم کم استاد شد. او استعداد خود را نزد همه تثبیت کرد و به همین دلیل از دهه شصت توانست در تلویزیون فعالیت کند و از سال ۱۳۷۱ برای اولین بار با بازی در فیلم «هدف» به کارگردانی بهرام کاظمی وارد جرگه هنرمندان سینما شد.

بازی در سریال بازی پارسیح به کارگردانی آقای شاپور نقطه قوت بازیگری بهمن دان محسوب می شود و به گفته خودش این بهترین نقشی است که او تاکنون بازی کرده است.

بهمن دان در سریال تاریخی «ماما شاه» به کارگردانی محمدرضا فرضی نقش حسنعلی منصور نخست وزیر اوایل دهه چهل را بازی می کند که در مقابل مجلس ترور شد.

“طوفان شن” که اثر فراموش نشدنی اش را نمی توان از خاطرات پاک کرد. داستان حول محور حمله آمریکایی ها برای آزادی گروگان های سفارت آمریکا در ایران می چرخد.

بهمن دان در سال 1385 در عرصه سینما، تلویزیون روزهای سختی را پشت سر گذاشت و در آثار مهمی بازی کرد. او امسال با بازی در 5 فیلم و سریال مهم خود را در معرض دید عموم قرار داد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی باران کوثری

بیوگرافی بهمن دان,تصاویر بهمن دان,بهمن دان در بازی پنهان بهمن دان در سال 1385 روزهای پرمشغله ای را در سینما و تلویزیون سپری می کند.

بازیگری در سنگ، کاغذ، قیچی به کارگردانی سعید سهیلی، کاسه دلها به کارگردانی هوشنگ درویش پور، حر چی تو بخوایی به کارگردانی محمد متوسلانی و سریال وشمین کوچ به کارگردانی غلامرضا صیامی از آثار شاخص بهمن دان در سال جاری است. متالد و سریال زیر تیغ به کارگردانی محمدرضا و هنرمند محسوب می شود

شاید یکی از مهم ترین قسمت های بیوگرافی بهمن دون، بازی در سریال زیر تیغ بود. بهمن دون در سال 1394 در سن 48 سالگی در سریال زیر تیغ نقش مهمی ایفا کرد و با مهارت خود توانست این نقش و خودش را در بین مخاطبان تلویزیون معرفی کند. او در این سریال با هنرمندی به نام محمد رضا همکاری داشت. بهمن دان با بازی در سریال زیر تیغ موفق شد تجربه بازیگری موفقی را برای خود رقم بزند.

بهمن دان در سال 1380 علاوه بر سریال زیر تیغ سریال در جستجوی شهر را کار کرد و این بار بهمن دان با حسن هدایت کارگردان سریال در جستجوی شهر و هنرمندانی چون دانیال حکیمی، محمد برزوزیان، خسرو دستگیر و عبدالرضا اکبری.

آخرین نقش آفرینی بهمن دان در فیلم سینمایی «میز قرمز» با نام جدید «جزیره» به کارگردانی نوید اسماعیلی و تهیه کنندگی غلامرضا آزادی بود و احتمالا از اواخر خرداد ماه آینده آغاز می شود.او در این فیلم نقش اصلی را بازی خواهد کرد و احتمالا پس از مدت ها به سینما باز خواهد گشت

بهمن دان علاوه بر بازیگری در عرصه دوبله نیز کارهای زیادی دارد. اولین و تنها تجربه دوبله او همکاری با آقای خسروشاهی در فیلم تجربی بود.

بهمن دان از بازیگری تا کارگردانی

فیلم بازی پنهان بهمن دان,عکس بهمن دان,تصاویر بهمن دان «سالار خان» ساخته بهمن دان برای پخش در شبکه خانگی آماده است

سالار خان بهمن دان آماده پخش در شبکه خانگی می باشد. وی این فیلم را در سال 1369 کارگردانی کرد و در کنار کارگردانی در آن نیز حضور دارد. هنرمندان زیادی روی این تله کار کرده اند. از جمله مارال فرج، قائم سالارخان اولین تجربه بهمن دان در ژانر طنز است و تجربه بسیار خوبی بود.

بیشتر بخوانید:  اسامی و عکس های بازیگران سریال گشت پلیس + عوامل و داستان

بهمن دون دوم فیلم دیگری به نام حاجی باقر خبازباشی در دست ساخت دارد که او و نفیسه روشن در آن به ایفای نقش می پردازند و نقش پسر حاجی باقر خبازباشی را بازی می کند. این اثر نیز در ژانر کمدی و هدف شادی مردم است و در نهایت مهدی کورنجی ساخت موسیقی هر دو فیلم را بر عهده دارد.

همچنین بهمن دان در نیروی دریایی ارتش و روزهای پایانی جنگ کار می کرد و کارش به راه انداختن آن است.

اظهارات بهمن دان درباره علت کم کاری اش در چند سال گذشته

عکس های تصاویر بهمن دان,فیلم های بهمن دان,آثار بهمن دان بهمن دان و هرمز شجاعی مهر

او کیست؟ و من امروز اینطور نیستم، ما با عده‌ای روبه‌رو هستیم که پول می‌دهند و نقش می‌خرند و به هر قیمتی به دیدن ما نگاه می‌کنند، و این چیزی نیست که ما امروز آن را تایید کنیم و مردم هم آن را دوست ندارند. برای اجرا می آیند و می روند. الان سینما نداریم و بیشتر برای کار در سوپرمارکت ها می رفتند. در واقع، فیلم های سینمای خانگی که در سوپرمارکت ها به فروش می رسند، البته هزاران نقد دارند.

با انتخاب اشتباه دلتنگی مخاطب را برای برخی آثار و نقش آفرینی خراب نمی کنم. من اگر مواد مخدر قاچاق کنم پول بهتر از آن است اما حاضر نیستم با این نوع کار آبروی خود و آنچه را که در این سینما و تلویزیون به مردم عرضه کرده ام زیر سوال ببرم. من به جای خلاقیت فرهنگی، نفرت انگیز می شوم! علاوه بر اثر خوب، وجوهی که می دهند باید تمیز باشد. من بازیگری نیستم که برای پول کثیف کار کنم. من خودم را از سینما بیرون کشیدم و به هیچ قیمتی بازی نمی کنم.

لیست فیلم های بهمن دن

عنکبوت (1387)

شیرهای جوان (1378)

ویرانگر (1374)

موش (1387)

سفر خاموش (1377)

هدف (1373)

گام اول (1386)

حماسه قهرمانان (1376)

رمز و راز پادشاه (2014)

سنگ، کاغذ، قیچی (1385)

طوفان شن (1375)

Dom Insensible Eyes (2008)

قصه های دل ها (1385)

متهم (1375)

محاکمه (1377-1378)

همه آنچه می خواهید (آخر هفته) (2018)

گارد خصوصی (1374)

چهل سرباز (1386)

زیر اصلاح (1385)

عشق سال های جنگ (2013)

خورشید و زمین (1379-1378)

زیرزمینی (1385)

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی علی صادقی

تصویر علی صادقی بیو گرافی علی صادقی علی صادقی متولد هنرمند سینما و تلویزیون ایران …