بازی «هپ هپ»

بازی هپ,بازی هپ هپ,بازی نشستنی

معرفی بازی هپ هپ

بازی‌های سنتی قدیمی ریشه در سنت های دیرینه مردم ایران دارد و هنوز نسلی که با این بازی ها اوقات آسودگی خود را سپری می کردند، هستند و از آنها به عنوان خاطرات کودکی یاد می کنند. در این بخش به معرفی بازی هپ هپ، یکی از بازی‌ها قدیمی پرداخته‌ایم.

اهداف بازی هپ هپ

تفریحی، نشاط، افزایش تمرکزفکر، تمرکز و تمرین حفظ مضارب اعداد گوناگون

اندازه بازیکنان

۳ نفر به بالا

طریقه ی بازی هپ هپ

ابتدا یک نفر از کودکان که از بقیه بزرگ تر میباشد، به عنوان استاد انتخاب می شود. استاد یک رقم را انتخاب می‌کند، به طور مانند رقم ۵ را انتخاب می‌کند (انتخاب این رقم داوطلبانه میباشد).

بقیه کودکان به شکل دایره وار می‌نشینند و استاد، باید یکی از دانش آموزان را انتخاب کند، و این دانش آموز باید از رقم یک ابتدا کند، یعنی او باید بگوید یک، بعد به ترتیب، نفر دوم رقم دو، نفر سوم رقم سه و نفر چهارم رقم چهار را باید بگوید.

بیشتر بخوانید:  بازی محلی «گاو دارم»

در این جا نفر پنجم باید خیلی حواسش جمع باشد و به جای رقم ۵ کلمه «هپ» را بگوید.( چون رقم ۵ را استاد انتخاب کرده بود.)

به همین روش نفرات شش، هفت و … باید اعداد مربوط به خود را بگویند. وقتی رقم ۱۰ می‌رسد باز باید کلمه «هپ» گفته شود. به همین ترتیب به جای مضارب رقم ۵ باید کلمه «هپ» را بگویند.و همینطور بازی ادامه پیدا می کند.

کسانی که به اشتباه به جای کلمه «هپ» رقم بگویند یا کلمه «هپ» را به جای عددی غیر از مضارب ۵ بگویند، می‌سوزند و از بازی خارج می‌شوند. بازی انقدر ادامه پیدا می‌کند که تنها یک نفر باقی بماند. آخرین نفر باقی مانده در دایره بازی به عنوان برنده شناخته می‌شود.

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

بازی بشین و پاشو

● اهداف کلی: تقویت عضلات پا ● اهداف جزئی: تمرکز حواس و تندرستی سرعت عمل …