انواع پنیر و چگونگی استفاده از آنها

 موارد استفاده پنیر چدار,پنیر بوترکیزه

دوستی با انواع پنیر پیتزا

پنیر‌ها بر اساس خصوصیاتشان به چندین نوع مختلف دسته بندی می شوند. ویژگیها پنیرها بر اساس نوع شیر، آنزیم مورد استفاده برای ترش کردن آن، رژیم غذایی حیوانی که از شیر آن، پنیر تهیه شده، روش تهیه و میزان نم پنیر و… شناخته می شود.

در ادامه با چندی از انواع پنیر و نحوه ی مصرف آن ها آشنا شوید.

پنیر پارمزان:

پنیر سفید و کهن ایتالیاست که از شیر گاو تهیه شده می باشد پنیر پارمزان به دو نوع کهن و جوان وجود دارد پارمزان کهن طعمی بینهایت عالی دارد و بهای بیشتری نسبت به پارمزان جوان دارد.

موارد استفاده از پنیر پارمزان:

سس ها، سوپ ها، پاستاها و خوراک های با برنج و غذاهای داخل فر

انواع پنیر پیتزا,انواع پنیر

موارد استفاده از پنیر پارمزان

پنیر چدار:

پنیری انگلیسی که قطعه قطعه های بریده شیر را روی هم قرار می دهند و به همین دلیل به این نام مشهور شده می باشد چدار دارای چربی حدودا 48 % در ماده خشک می باشد و گونه ای از آن به سبب استفاده از رنگ پرتقال نارنجی می باشد و بهای گرانتری نسبت به چدار مهمولی دارد.

موارد استفاده پنیر چدار:

پنیر چدار به صورت خام، ساندویچ پنیر، در خوراک و سوفله مصرف می شود. از چدار در تهیه انواع ساندویچ های سرد و گرم، سوپ و سالاد می توان به کار می رود. ترکیب پاستا با چدار طعم بی نظیری ایجاد می کند. در تهیه سوفله، کراکت و کوردن بلو می توانید از پنیر چدار استفاده کنید. چدار را با سیب و گلابی و انگور، کراکر های سبوس دار، پیتا، سالامی و بیف در میهمانی ها سرو کنید.

آشنایی با انواع پنیر و موارد استفاده از آن ها,نحوه ی استفاده از انواع پنیر

پنیر چدار به صورت خام، ساندویچ پنیر، در خوراک و سوفله مصرف می شود

بیشتر بخوانید:  آموزش پاک کردن سیرابی

پنیر گودا :

پنیر معروف هلندی می باشد که وطن اصلی ان شهر کوچکی می باشد به همین نام در ابتدا از شیر خام تهیه شده می باشد اما از اوایل قرن بیستم با شیر پاستوریزه تهیه می شود گدا دارای 48% چربی در ماده خشک می باشد.

طرز استفاده پنیر گودا:

به سبب ذوب شدن سریع برای غذاهای که داخل فر پخته می شوند مناسب می باشد.

کاربردهای انواع پنیر,آشنایی با انواع پنیر

طریقه مصرف پنیر گودا

پنیر موتزارلا :

پنیری ایتالیایست که در ایران به اشتباه به آن مازارلا یا موزارلا گفته می شود به سبب تولید انبوه و عم دستیابی به شیر گاو میش از شیر گاو ساخته می شود ایتالیا یی ها از دیر باز برای پخت پیتزا از ان استفاده می کردند.

پنیر موتزارلا، نوعی پنیر تازه ایتالیایی می باشد که از شیر گاومیش آبی تهیه می شود. نوعی از آن به سبب تولید انبوه و عم دستیابی به شیر گاو میش از شیر گاو ساخته می شود، در انواع پیتزا ها یا به همراه گوجه فرنگی حلقه شده و ریحان، مصرف می شود. همچنین گاهی به تنهایی هم این پنیر را می خورند.

پنیر موتزارلا در انواع تازه، دودی و نوعی که آبش را تا حدی گرفته اند عرضه می شود. سمت حفظ حالت طبیعی پنیر (البته تنها چند روز) این پنیر را در آب پنیرخودش نگهداری می کنند.

نام این پنیر از گویش های جنوب ایتالیا گرفته شده می باشد. اصل واژه موزا به معنای قطع‌کردن می باشد. اما از آنجا که در هیچ کدام از مراحل تهیه این نوع پنیر چیزی را نمی برند، احیاناً ریشه آن به معانی دیگری بر می گردد. تنها می توان گفت که این دسته پنیرها، پوشش خارجی سفتی ندارند.

بیشتر بخوانید:  نكاتی برای پخت كباب ترش و کته کباب

قبلاً گفته می شد که اولین بار این پنیرها در عبادتگاه های قرن دوازدهم تولید شدند که راهب های عبادتگاه ها به زیارت کنندگان از این پنیر به همراه نان می دادند. آن پنیرهای خانگی را از شیر گاومیش و تحت نام پنیر نیکوتا تهیه می کردند که احیاناً پنیر موزارلای امروزی یکی از فرآورده های این پنیر نیکوتا می باشد. در کتاب های آشپزی، نام پنیر موزارلا برای اولین بار در قرن 16 آمده می باشد.

برای تهیه این پنیر، باید شیر ترش شده را با آب پنیر گرم مخلوط نمود، سپس مواد را با دست کشیده و ورز می دهند تا بافت ترد و لطیفی حاصل شود. در ایتالیا، بوجود آمدن حالت لاستیکی در پنیر کافی نیست و پنیر باید نرم تر باشد. معمولاً این پنیر را به شکل توپی یا گیس بافته در می آورند.

موارد استفاده از پنیر موتزارلا :

چون سریع ذوب نمی شود در تهیه انواع سالاد و خوراک ها و ساندویچ های سرد استفاده می شود ترکیب این پنیر با گوجه فرنگی ، ریحان تازه و روغن زیتون از بهترین خوراکیهای روزهای گرم می باشد.

پنیر بوترکیزه,انواع پنیر پیتزا با عکس

انواع پنیر پیتزا با عکس ها

پنیر بوترکیزه:

پنیر چرب آلمانی می باشد که انواع 40 ، 50 و 60 % چرب ان تولید می شود.

موارد استفاده پنیر بوترکیزه :

بوترکیزه به دلیل طعم کره ای گزینه مناسبی سمت تهیه ساندویچ های سرد و گرم برای کودکان می باشد. این پنیر را می توانید به صورت سرد در هنگام صبحانه و عصرگاهی مصرف کنید. بوترکیزه به علت چربی زیاد و طعم خوب آن و ذوب شدن سریع می تواند در پخت غذاهای گرم استفاده شود. از این پنیر می‌توان در کنار انواع غذاهای گوشتی، مرغ، ماهی، در تهیه صبحانه، املت، سوپ به صورت ورقه ای استفاده می شود و رنده شده آن برای سالادها و انواع ساندویچ های سرد و گرم استفاده نمود. همچنین، این پنیر، طعم خوبی به سبزیجات می‌دهد و برای تهیه انواع سوفله سبزیجات مناسب می‌باشد. بوترکیزه را با سیب و گلابی و کراکر بر روی تخته پنیر سرو کنید.

انواع پنیر,موارد استفاده پنیر چدار

پنیر بوترکیزه یکی از انواع پنیر ورقه ای محسوب می شود که به روش های گوناگون مصرف می شود

بیشتر بخوانید:  پودر سفیده تخم مرغ چیست و چه کاربردی دارد؟

پنیر فتا:

پنیری می باشد که سالها در ایران تولید می شود اصل ان با شیر گوسفند در بلغارستان و یونان تهیه می شود.

موارد استفاده از پنیر فتا :

پنیر فتا سرخ شده با روغن زیتون، خردشده در سالادها، ساندویچ، مصرف به جای پنیر کوتیجا در غذاهای مکزیکی و تاکو. پنیر فتا به عنوان پنیر مخصوص سالاد محسوب می شود.

پنیر مخصوص سالاد,آشنایی با انواع پنیر و موارد استفاده از آن ها

دوستی با پنیر فتا

پنیرهای پروسس :

پنیر پروسس یک نوع پنیر پیتزای خوشمزه می باشد و خواص بیشتری دارد.

پنیر پروسس دو بار پاستوریزه می‌گردد و پروتئین‌های آن، شایستگی جذب بالاتری پیدا می کنند. همچنین از نظر بهداشتی در سطح بالایی قرار دارد.

 تقسیم بندی پنیرهای پروسس بر اساس نوع ماده افزودنی به پنیر صورت می گیرد.

 پنیرهای پروسس روزگار آمدن را نمی گذارنند و پس از بسته بندی به مصرف می رسند.

موارد مصرف پنیر پروسس :

تهیه میان وعده های غذایی، نان و پنیر، تهیه انواع ساندویچ های گرم و سرد و قابل مصرف در تهیه انواع غذاها مشابه لازانیا، ماکارونی، املت، پیتزا، اسنک و … .

نحوه ی استفاده از انواع پنیر,کاربردهای انواع پنیر

طرز استفاده پنیر پروسس ورقه ای

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

روش صحیح انجماد نخود فرنگی و باقلا سبز

  نحوه ی نگهداری از سبزیجات اگر چه یخ زدن یا انجماد ، بهترین شیوه …