انتخاب روسری مناسب

از آنجایی که شال و روسری قسمت سر را پوشش می دهند، دقت در انتخاب آن ها اهمیت زیادی دارد و بانوان باید حتما بهترین سلیقه خود را در خصوص خرید آن ها خرج کنند. در واقع شال و روسری ها انواع بسیار متنوعی دارند که هر سال این تنوع ها زیادتر هم می شود.

به نوعی که امروزه می توان شاهد بسیاری از شرکت ها و تولید کنندگان زیادی باشیم که در خصوص ارائه و تولید شال و روسری فعالیت دارند. توجه داشته باشید که شال یا روسری شما، باید به گونه ای باشد که بتوانید از او در چندین استایل خود استفاده نمایید و از طرح و مدل او هم زده نشوید.

همچنین فراموش نکنید که در خصوص خرید شال و روسری فشن خود نکاتی را رعایت کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید استایلی اسپرت داشته باشید شال ها گزینه مناسبی اند و اگر قصد دارید که یک تیپ و استایل کژوال و شیک را تجربه کنید، روسری ها بهترند.

از آنجایی که همه بانوان با شال ها به خوبی آشنا هستند و تشخیص آن ها هم بسیار راحت است، در ادامه همه نکاتی که راجب خرید یک روسری زیبا و مد روز را نیاز دارید برای شما بیان می کنیم.

چه تفاوت هایی بین شال و روسری است؟

در واقع بیشتر بانوان به خوبی از تفاوت های بین شال و روسری آگاه هستند. اما اگر هنوز به خوبی نمی دانید که چگونه آن ها را انتخاب کنید، حتما این بخش را با دقت مطالعه نمایید. در واقع شال و روسری ها تفاوت چندانی ندارند و هر دو آن ها برای حجاب و حفظ پوشش استفاده می شوند.

بیشتر بخوانید:  برش سریع و بی دردسر مقاطع فولادی با استفاده از دستگاه اره نواری

همچنین هر دو آن ها طرح ها و مدل های بسیار زیادی دارند که هر فردی نسبت به سلیقه خود می تواند آن ها را تهیه نماید. حال برخی از تفاوت های بارز بین شال و روسری عبارت اند از:

  • شال ابعاد بیشتری نسبت به روسری دارد
  • روسری ها به شکل مربع های بزرگ و کوچک هستند اما شال ها اکثرا مستطیلی یا مثلث می باشند.
  • شال ها کاربردهای اسپرت تری دارند اما روسری ها برای استایل ها و تیم های رسمی تر استفاده می شوند.

چگونه می توان یک روسری مناسب را تهیه نمود؟

راه کارها و نکات بسیار زیادی برای انتخاب روسری وجود دارد. در واقع روسری ها جنس های متفاوتی تری نسبت به شال ها دارند و همین موضوع باعث شده تا افراد نتوانند بهترین آن ها را انتخاب نمایند. حال برخی از این نکات بسیار مهم شامل موارد زیر هستند؛

جنس و کیفیت روسری

یکی از مهم ترین موضوعات در هنگام خرید روسری، توجه کردن به جنس می باشد. به عنوان مثال تصور کنید که شما یک روسری با قیمت خیلی زیاد تهیه کرده اید. قطعا زمانی که جنس و کیفیت او خوب نباشد، پس از دو بار استفاده کردن بافت اصلی پارچه از بین می رود و به نوعی پرز را به خود جذب می کنند.

روسری های با کیفیت، آن ها هستند که بافت پارچه متراکمی داشته باشند. در واقع اگر جزو افرادی باشید که زیاد به خرید شال و روسری بروید، به خوبی می دانید که حتی با دست زدن به پارچه آن هم می توان متوجه جنس او شد.

بیشتر بخوانید:  ۱۲۰سالگی پارکینگ های طبقاتی به روایت تصویر

طرح و مدل روسری

موضوع مهم دیگر در خرید روسری، طرح و مدل آن می باشد. در واقع ممکن است که هرساله ما شاهد طیف عظیمی از طرح ها، رنگ ها و حتی مدل های زیادی از روسری باشیم. اما خب اگر بخواهیم که خرید با صرفه ای انجام دهیم، نیازی نیست به طور مداوم روسری های جدید را تهیه نماییم.

با انتخاب کردن مدل های ساده تر که همیشه در مدار مد قرار دارند، می توان از یک روسری چندین نوع استایل و تیپ ساخت. به عنوان مثال شما می توانید روسری هایی که حاشیه های طرح دار دارند را انتخاب کنید، این مدل روسری ها همیشه مد هستند و طرفداران بسیاری هم دارند.

بستن مدل روسری

این موضوع ربطی به خرید روسری و انتخاب آن ندارد، اما شما می توانید با آموزش دیدن مدل های متنوع بستن روسری، استایل های شیک و چشم گیری را برای خود بسازید. به عنوان مثال، در قرارهای کاری از یک مدل بستن روسری، در قرار های دوستانه مدل دیگر و…

اینگونه حتی اگر اطرافیان و آشنایان هم تیپ و استایل شما را ببینند با مدل های متنوع بستن روسری شما متوجه تکراری بودن آن نمی شود و همچنین شما فردی خوش پوش جلوه می کنید.

رنگ های روسری

موضوع بعدی دقت در انتخاب رنگ های روسری می باشد. اگر از روانشناسی و خاصیت رنگ ها مطلع باشید، به خوبی می دانید که آن ها در جذب هوای سرد یا گرم تاثیر زیادی دارند. در واقع زمانی که شما برای خرید روسری زمستانه یا پاییزه اقدام می کنید، باید رنگ ها تیره تری را انتخاب نمایید تا هوای گرمتری به سر و گردن شما انتقال داده شود یا حتی برعکس.

بیشتر بخوانید:  مدل های دوربین مدار بسته

به همین انتخاب رنگ در روسری اهمیت زیادی دارد. همچنین علاوه بر جذب هوا، رنگ ها می توانند در استایل شما هم کاربرد زیادی داشته باشند. به عنوان مثال هرچه روسری و حتی شال های خود را از رنگ های خنثی و نود بیشتری تهیه کنید، بهتر می توانید آن ها را با دیگر رنگ ها ترکیب و ست نمایید.

رنگ هایی مثل، سفید، خاکستری، مشکی و… رنگ هایی هستند که برای انتخاب روسری به شدت مناسب اند و می توان از آن ها استایل های بسیار زیادی ساخت.

نکات مهم در خصوص حفظ و نگهداری بهتر روسری ها

علاوه بر تمام نکاتی که در بالا بیان شد، موارد مهم دیگری هم وجود دارد که به حفظ و سلامت روسری شما کمک بسیاری می کند. حال در ادامه برخی از این نکات را شرح می دهیم؛

  • شستن روسری و شال ها با شوینده و مواد ملایم
  • قرار ندادن شال و روسری ها در معرض نور مستقیم آفتاب
  • ترجیا روسری هایی که جنس ابریشی دارند را با دست بشوئید.
  • برای این که شال خوش بو تری داشته باشید، زمانی که آن ها را در جای مربوطه قرار می دهید از کمی عطر استفاده کنید. عطرها با ماندگاری خود به خوش بو شدن آن ها کمک می کنند.

مطلب پیشنهادی

شرح عمل بینی

شرح عمل بینی عمل بینی یک جراحی پلاستیک و زیبایی بینی است. هدف عمل بینی  …