آشنایی با مفهوم تایپوگرافی + پروژه آماده تایپوگرافی افترافکت

تایپوگرافی در لغت نامه­ها دارای مفاهیم مختلفی می­باشد که در زیر برای شما بیان نموده­ایم:

  • استفاده ازهنرچینش تایپ به سبب رسیدن به یک زبان تصویری
  • هنر پردازش متن برای رسانه­های چاپی
  • استفاده از طرح زیر تایپی برای چاپ
  • نوشتن کلمات به گونه­ای که جملات بسیار کوتاه دارای بار معنایی و هویت باشد

به طور کلی در تایپو­گرافی طراحی در تلاش است تا با تغییر المان­های سایز و رنگ و… یک زبان بصری ایجاد کند. از تایپوگرافی در زمینه های مختلفی همچون طراحی گرافیک، تیتراژ فیلم، طراحی مالتی مدیا و… استفاده می­شود.

تایپوگرافی چیست؟

تایپوگرافی یک روشی است که متن را زیبا و با جلوه زیاد به چشم مخاطب نمایش می­ دهد. بسیاری از شرکت­ها و سازمان­ها برای تاثیر گذاری بر روی مخاطب و نمایش برند خود از تایپوگرافی بهره می­برند. واژه تایپوگرافی در اصل ریشه و بن یونانی دارد. این واژه از دو بخش تاپیوس و گرافیا متشکل شده­است. معنای این کلمه­ها به ترتیب شکل و نوشتن می­باشد. که از قرار گرفتن این ترجمه­ها به واژه شکل نویسی خواهیم رسید.

المان­های تایپوگرافی

همه اجزا­هایی که در زیبا شدن و کاریزماتیک شدن نوشته دخیل هستند را المان یا عناصر تایپوگرافی می­نامند. المان­ها باتوجه به کاربردی که در پروژه دارند به دو بخش تقسیم می­شوند که اعم از عناصر بنیادی و عناصر پیشردفته می­باشد.

بیشتر بخوانید:  گنج هیتلر پیدا شد

عناصر بنیادی شامل طرح حروف، فونت، ارتفاع کارکتر، پهنای تنظیم شده کارکتر می­شود که هرکدام کاری جدا برروی کلمات انجام می­دهند.

عناصر پیشرفته شامل فاصله بین حروف، فاصله بین کارکتر، فاصله بین کارکتر و حروف، طول خط، سلسه مراتب، اندازه­ها میباشد که توسط آنها می­توان متن را مورد تغییر و تحول قرار داد تا ازنظر خوانایی و زیبایی آنگونه که مد نظرمان است شود.

برای طراحی تایپوگرافی برای برند چه فاکتورهایی را باید درنظر داشت؟

اندیشیدن درمورد هویت برند: یعنی اینکه میخواهید جدی و رسمی باشد یا شیک و لوکس

انعکاس لحن پیام: به منظور انتقال پیام تایپوگرافی به همانگونه که میخواهید

کارکرد تایپوگرافی: چه کارایی قرار است داشته باشد؟

عملکرد مناسب: به معنی انتخاب فونت رنگ مناسب برای مکان مورد انتشار

ایده گرفتن: دیدن نمونه کار­های دیگران در آن زمینه و ایده گرفتن از آنها

آزمایش کردن ایده­هایتان: برای عالی و بی­نقص شدن کار باید بارها و بارها اجرا و آزمایش شود تا آن نتیجه مطلوب حاصل شود.

بیشتر بخوانید:  عکس منتخب نشنال جئوگرافیک از چیدن یک میوه ناشناخته در آمریکا

نمونه تایپوگرافی:

یکی از نمونه­های خوب تایپوگرافی لوگوی برنامه نود میباشد، در این لوگو چندین پیام نهفته شده­است:

  1. عدد 90 اشاره به 90 دقیقه مدت زمان بازی فوتبال دارد
  2. 0 در عدد 90 به شکل توپ فوتبال طراحی شده­است
  3. استفاده از خطوط نارنجی و رنگ­های شاد بیان­گر شادابی و نشاط بازیکنان فوتبال میباشد

پروژه تایپوگرافی

یک پروژه تایپوگرافی علاوه­بر محتوای خوب باید از نظر ویدیویی طراحی شود تا مخاطب با دیدن آن مجذوب شده و به کار ماهیت کاری شما و پرستیژکاری­تان پی ببرند، پس ساخت یک کلیپ کوتاه تایپوگرافی بسیار پراهمیت است.

طراحی اینگونه ویدئو­ها برای طراحان و تدوین­گران فیلم دشوار بوده و زمان زیادی را از آنها می­گیرد پس بدین منظور عده­ای برای راحت­تر کردن کار طراحان با به اشتراک گذاشتن پروژه­های آماده به ­نحوی به خود و همکاران خود کمک می­کنند. پروژه‌ه آماده افترافکت برای هر برنامه­ای که برای طراحی ویدئو مناسب میباشد (افترافکت، پریمیر و….) طراحی میشود .این طراحی­های زیبا و شیک در دسته های متنوع طراحی و عرضه میشوند.

استفاده از پروژه­های آماده بسیار ساده و آسان بوده به طوری که افراد مبتدی می توانند با آن کار کرده و یک تایپوگرافی زیبا تحویل کارفرمای خود دهند.

بیشتر بخوانید:  نجات پرنده در حال مرگ با انجام CPR

پروژه تایپوگرافی با افترافکت

از بهترین و کارآمدترین برنامه­ها برای ساخت ویدئوهای تایپوگرافی نرم افزار افترافکت میباشد.

برنامه افترافکت با داشتن افکت­های جاذب و شیک روح و سرزندگی به پروژه شما می­بخشد. این برنامه بدون نیاز به نصب پلاگین­ها می­توانند آثاری به یادماندنی بیآفرینند.

برای دانلود پروژه تایپوگرافی افترافکت تنها کافیست همین کلمه را در گوگل جست­وجو کنید تا هزاران سایت فارسی و انگلیسی برای شما نشان داده­شود. اما توصیه میشود که پروژه­های آماده را از بانک دیجیتال ادوبیش دانلود کنید.

چرا وبسایت ادوبیش؟

سایت ادوبیش یکی از عظیم ترین منبع دانلود این نمونه پروژه­ها میباشد. سایت ادوبیش با داشتن دسته بندی­های منظم و پروژه­های فراوان و صوت­های مناسب به هر پروژه، تمام نیاز­های طراحان را تامین میکند.وجود برنامه­های از پیش تولید شده برای دانلود و استفاده­ی تبلیغاتی که به صورت صد­ در­صد رایگان میباشد، یکی از بزرگترین امتیازاتی است که سایت ادوبیش دارد.

در این سایت بخشی به کاربران معرفی شده­است که شامل آموزش­های کاربردی نرم افزاهای ادیت میباشد. برای مثال فیلم­های آموزش افترافکت، پریمیر و….

مطلب پیشنهادی

شرح عمل بینی

شرح عمل بینی عمل بینی یک جراحی پلاستیک و زیبایی بینی است. هدف عمل بینی  …