آشنایی با مسجد جن، مسجدی که جنیان در آن به اسلام ایمان آوردند!

مسجد جن,مسجد جن در مکه,مسجد جن کجاست

مسجد جن کجاست؟

مسجد جن معروف ترین و قدیمی ترین مساجد در مکه میباشد، مسجد جن موقعیت نزول سورۀ جن بر حضرت محمد ( صلی الله علیه و آله) میباشد.

مسجد جن مکه:

مسجد جن، از مساجد گذشته و شناخته شده شهر مکه در کشور عربستان هست.

در مورد مسجد جن ميگويند که هنگامی که پیامبراکرم در برگشت از طایف در این موقعیت استراحت کرد و ابتدا به قرائت‌کردن کردن قرآن و عبادت کرد، همگی از جنیان با گوش دادن آیات قرآن ایمان آوردند. در آیات نخست سوره جن به این مسئله یعنی ايمان اوردن جنیان اشاره شده میباشد. حضرت محمد( صلی الله علیه و آله) بعدها چند دفعه همراه با عبدالله بن مسعود به این جا می آمدند و آیات قرآن را بر آن طایفه می خواندند.

مسجد جن,مسجد جن در مکه,مسجد جن کجاست

مسجد جن در عربستان

نام های دیگر مسجد جن:
از نامهای ديگر این مسجد « مسجد الحرس» میباشد. این نام از آن سمت میباشد که صاحب الحرس، که در مکه گشت شبانه داشت، به این موقعیت می آمد و در آن جا با عرفا، صورت های شناخته شده و برگزیده قبائل و حراس ديگر، از شعب عامر و ثنیة المدنیین، بازدید میکرد. نام گذاری آن به مسجد جن برای روابطی میباشد که با سوره جن دارد.

بیشتر بخوانید:  بلیط هواپیما یا بلیت هواپیما (بیلیت) کدام صحیح است؟!

مسجد جن,مسجد جن در مکه,مسجد جن کجاست

مسجد جن

جایگاه مسجد جن:
مسجد جن در پائین کوه حجون، به جهت حرم، حدود پنجاه متر بعد از پل حجون و در حواشی قبرستان حجون واقع هست.

خیابان کوچکی در کنار و غرب این مسجد با نام« شارع مسجدالجن» موجود میباشد که هنوز تابلوی قدیمی آن بر دیوار نصب هست. شرق آن هم خیابان مسجدالحرام هست و مسجد جن تقریبا در موقعیتّ تلاقی این دو خیابان واقع شده میباشد.

از زمان بنای نخست این مسجد اطلاعی در دست نیست، ولی می دانیم که مسجد در قرن دوم و بعد از آن سرِ پا بوده، به همین نام شناخته می شده و مورّخان در زمانه قرون مختلف از آن یاد نموده اند . موقعیت فعلی مسجد، در موقعیتّ قبلی آن میباشد و در بازسازی جدید مساحت آن به 600 متر مربع رسیده میباشد. بنای مسجد مستحکم میباشد و مناره ای در رکن شمال شرقی دارد. گفتنی میباشد که مسجد مذکور، از سال 1420 بار ديگر خراب و بازسازی شده میباشد.

بیشتر بخوانید:  دانستنی های جالب درباره جنگل ابر شاهرود

مسجد جن,مسجد جن در مکه,مسجد جن کجاست

تصویر های مسجد جن

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

بوهول جزیره ای با ساحل سفید و تپه های شکلاتی

  جزیره بوهول فیلیپین راهنمای سفر به جزیره بوهول در فیلیپین سواحل سفید و درخشان …