آشنایی با خواص آروگولا

خاصیت آروگولا, آشنایی با خواص آروگولا

آروگولا از سبزیجات چلیپایی و صلیبی می باشد

فواید آروگولا شابانک برای بدن

آروگولا حاوی پروتئین، چربی، ویتامین K، کلسیم، ویتامین C و همچنین حاوی مقداری آهن، فولات، منیزیم، پتاسیم و پرو ویتامین A هست.

آشنایی با خواص آرگولا

خوردن انواع میوه ها و سبزیجات به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان، فیبر و مواد شیمیایی، خطر بسیاری از بیماری های را کاهش می دهد.

تحقیقات به طور خاص آروگولا و سایر سبزیجات چلیپا (به سبزیجات صلیبی شکل که به تازگی به دلیل خاصیت ظاهری خلاف سرطان افزایش یافته هست گفته می شود که گروه بزرگی از گیاهان گوناگون هستند و طعم های بی نظیر و زورمند ای دارند، نام صلیب را به این دلیل گرفته اند که شکوفه های این گیاهان شبیه به صلیب هست سبزیجات صلیبی حاوی: آرگولا، بوک چوی یا کلم چینی، کلم بروکلی، کلم یا جوانه ی بروکسل، کلم، گل کلم، تربچه و شلغم هستند که همه ی آن ها فواید زیر را دارا هستند :

از فواید آروگولا می توان اشاره کرد که آروگولا، از قلب شما محافظت می کند، می تواند به کنترل وزن، سلامت چشم کمک کند، خطر سرطان را کاهش می دهد، به هضم غذا کمک می کند، به کنترل فشار خون کمک می کند، از دیابت پیشگیری می کند، ویتامین و کلسیم برای استخوان های سالم ارائه می دهد، برای پوست شما مفید هست، عملکرد ورزشی را افزایش می دهد، به عنوان یک سم زدایی عالی عمل می کند، به کاهش التهاب در بدن کمک می کند و ممکن هست عملکرد شناختی را تندرستی بخشد.

• خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

در حالی که یک رژیم غذایی سالم و سرشار از سبزیجات، خطر ابتلا به سرطان در شخص را کاهش می دهد، مطالعات نشان داده هست که گروه های خاصی از سبزیجات می توانند مزایای خاص خلاف سرطانی داشته باشند.

سبزیجات چلیپایی منبع گلوکوزینولات ها هستند که مواد حاوی گوگرد هستند. گلوکوزینولات ها مسئول طعم تلخ گیاهان و قدرت مبارزه با سرطان را دارند. بدن گلوکوزینولات ها را به طیف وسیعی از ترکیبات مفید از جمله سولفورافان تجزیه می کند.

محققان دریافته اند که مواد غذایی حاوی سولفورافان می تواند به عنوان بخش قابل توجهی در درمان سرطان در آینده به شمار بیاید.

گزارش ها، رژیم های غذایی حاوی سبزیجات چلیپایی را با کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان، سرطان روده بزرگ، سرطان ریه، سرطان پروستات و موارد دیگر مرتبط می دانند. با این حال، تحقیقات محدود هست و دانشمندان قبل از تأیید این مزایا، به شواهدی با کیفیت بالا نیاز دارند.

سبزیجات چلیپایی که به آسودگی شناخته می شوند حاوی کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ، کلم، جوانه بروکسل، کلم قمری و شلغم هستند. انواع کمتر شناخته شده حاوی آروگولا، بوک چوی و شاهی هست.

خواص آروگولا,فواید آروگولا

آروگولا دارای کلسیم و ویتامین K هست

• پیشگیری از پوکی استخوان

آروگولا دارای چندین ماده مغذی اصلی و برای سلامت استخوان ها، استخوان سازی و جذب  و دفع کلسیم از بدن مفید هست. آرگولا دارای کلسیم و ویتامین K هست و سلامت استخوان را تندرستی می بخشد، همچنین به نیاز روزانه شخص به کلسیم کمک می کند.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با خواص سمنو

• درمان دیابت

چندین مطالعه نشان داده هست که خوردن سبزیجات خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در شخص کاهش می دهد. که سبزیجات دارای برگ سبز بینهایت مفید هستند.

یک مطالعه در لوله آزمایش نشان داد که عصاره آروگولا اثرات خلاف دیابتی در سلول های عضلانی اسکلتی موش دارد. آنها با تحریک جذب گلوکز در سلول ها این تاثیر را ایجاد کردند.

بعلاوه، آروگولا و سایر سبزیجات چلیپایی منبع خوبی از فیبر هستند، که به تنظیم گلوکز خون کمک می کنند و ممکن هست مقاومت به انسولین را کاهش دهند. غذاهای حاوی فیبر بالا سبب می شود که افراد برای مدت طولانی تری حس سیری بیشتری داشته باشند، به این معنی که می توانند در مقابله با پرخوری کمک کنند و اشتها را کم کنند.

• سلامت قلب

مصرف سبزیجات، به ویژه سبزیجات چلیپایی، دارای اثرات محافظتی بر قلب هستند.

طبق گزارشات، رژیم های غذایی غنی از سبزیجات چلیپایی، سالادها و سبزیجات برگ سبز با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی ارتباط دارند.

علاوه بر این، در مطالعه ای دیگر منتشر شده هست که مصرف رژیم غذایی حاوی سبزیجات چلیپایی می تواند تصلب شرایین را در زنان مسن کاهش دهد. تصلب شرایین یک بیماری شایع هست که در آن پلاک ها در رگ ها جمع می شوند و خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی را در شخص افزایش می دهد.

اثرات محافظتی قلب این سبزیجات ممکن هست به دلیل غلظت بالای ترکیبات گیاهی مفید از جمله پلی فنول ها و ترکیبات ارگانیسم گوگرد باشد.

خواص داورئی آروگولا, درباره ی آروگولا

آروگولا سلامت قلب را بالا می برد

• آروگولا می تواند به کنترل وزن کمک کند

افرادی که مقدار زیادی آروگولا می خورند به احتمال زیاد وزن ثابتی دارند و کمتر گرفتار افزایش وزن هستند. می دانید چگونه؟ دلیل این امر آن هست که آروگولا یک سبزی کم کالری هست.

از همه مهمتر، مقدار فیبر و کربوهیدرات کمتری دارد (تنها 3.7 گرم) – بنابراین، نیازی نیست نگران افزایش وزن باشید. به طور خلاصه، شما باید به طور منظم در سالادها و وعده های غذایی خود را از این گیاه استفاده کنید.

• سلامت چشم

حاوی لوتئین و زاگزانتین هست. این دو ماده مغذی از چشم در مساوی نور شدید و اشعه ماورا بنفش محافظت می کند و در عملکرد از اختلالات بینایی پیشگیری می کند.

همه ی این مواد مغذی از بینایی محافظت می کنند و در مساوی تخریب ماکولای وابسته به سن و دید در شب محافظت می کنند. ماده مغذی مهم دیگری که نباید از آن غافل شویم اسیدهای چرب امگا 3 هست. آروگولا حاوی 170 میلی گرم، امگا 3 در 100 گرم هست. امگا 3 به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و احتمال ایجاد آب مروارید را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید:  فلفل موزی چیست و چه خواصی دارد؟

• برای زنان باردار مفید هست

حاملگی زمانی هست که مادران باردار باید آهن، فولات، کلسیم، پروتئین، ویتامین ها، منیزیم و روی بیشتری مصرف کنند. پایان این مواد مغذی را می توان با مصرف مقدار مناسبی از آروگولا بدست آورد. در واقع، آروگولا حاوی حدود 97 میکروگرم فولات هست آروگولا در هفته های اولیه حاملگی برای رشد جنین مفید هست و می تواند از نقص لوله عصبانی در نوزادان پیشگیری کند.

شناخت خواص آروگولا,بهترین خواص آروگولا

کمک به هضم غذا از فواید آروگولا هست

• به هضم غذا کمک می کند

اگر گرفتار سوء هاضمه هستید، مایعات و فیبر موجود در آروگولا به شما کمک می کند. آروگولا حاوی 91.71 گرم مایع و 1.6 گرم فیبر هست. محتوای فیبر زیاد هست و برای پوشش روده، خصوصا روده ی بزرگ و سایر اندام های گوارشی نیز مفید هست. همچنین، غذاهای حاوی فیبر بالا ممکن هست سرطان روده بزرگ، کولیت اولسراتیو و خطر دیورتیکولیت را کاهش دهند.

قلیایی بودن، آروگولا ph بهینه بدن را بازیابی می کند. مطالعات نشان می دهد که ph بهینه برای سیستم گوارشی ما حیاتی هست.

• به کاهش و کنترل فشار خون کمک می کند

فواید قلبی آروگولا با کاهش کلسترول، تری گلیسیرید و دیابت ایستاده نمی شود. آنها همچنین فشار خون را کاهش می دهند – یک عامل خطر مهم برای بیماری های قلبی. –  آروگولا حاوی مقدار زیادی کلسیم و منیزیم هست. مواد معدنی ضروری رگ های خونی را گشاد کرده و سطح فشار خون را سالم نگه می دارد. همچنین، مقدار قابل توجهی پتاسیم دارد که می تواند به کاهش خطر فشار خون کمک کند.

• برای پوست شما مفید هست

عصاره آروگولا زمینه طولانی مدتی در درمان و پیشگیری از بیماری های پوستی مشابه اگزما، خشکی پوست و آکنه دارد. افزودن برگ ها و روغن هسته دانه به رژیم غذایی می تواند از پوست در مساوی اشعه ماورا بنفش و اثرات آن محافظت کند. دلیل این امر این هست که آروگولا پر از آنتی اکسیدان و ترکیبات خلاف التهاب هست.

همچنین گفته می شود که سبب افزایش انعطاف پذیری و کشش سلولی شود. در صورت مصرف منظم، می توانید از مزایای خلاف پیری آن نیز استفاده کنید.

آشنایی با خواص آروگولا, فایده های آروگولا

از خواص آروگولا می توان به افزایش طول سن اشاره کرد

• ممکن هست سال ها به طول سن شما بیفزاید

سبزی ها نه تنها به شما کمک می کنند بهتر زندگی کنید، بلکه ممکن هست چند سال دیگر به زندگی شما بیفزاید. مطالعات اخیر علمی نشان داده هست که خوردن غذاهای غنی از فیبر ممکن هست میزان مرگ و میر را 17 تا 19 درصد کاهش دهد. زیرا با انبوهی از مواد مغذی تقویت کننده ی طول سن مشابه ویتامین C، امگا 3 و آنتی اکسیدان همراه هست. مصرف آروگولا یکی از خوشمزه ترین و سالم ترین راه های افزایش طول سن هست.

بیشتر بخوانید:  نحوه نگهداری ماست باید به چه صورت باشد؟

• عملکرد ورزشی را افزایش می دهد

در کنار ویتامین ها، فیبر و آنتی اکسیدان ها، آروگولا منبع خوبی از نیترات هست که بدن ما برای کاهش جریان اکسیژن از لگن به عضلات نیاز دارد. تحقیقات نشان می دهد که افزایش مصرف نیترات ممکن هست در طی تمرینات با استواری بالا و عملکرد زیاد را آسان کند. به علاوه، ویتامین K موجود در آروگولا برای صدمات استخوانی یا رشد غضروف مفید هست. به همین دلیل گیاه آروگولا برای ورزشکاران بینهایت توصیه می شود.

برخی دانشمندان حتی معتقدند که مصرف نیترات ممکن هست زندگی بیماران گرفتار به بیماری های قلبی عروقی یا مشکلات تنفسی مشابه آسم را تندرستی بخشد. آن را به عنوان سالاد بخورید یا به اسموتی های پروتئینی افزایش کنید تا از همه فواید آن بهره مند شوید.

• آروگولا یک سم زدایی عالی هست

به لطف ویتامین C، کلروفیل و آنتی اکسیدان ها، آروگولا می تواند بدن شما را از شر سموم خلاص کند. آروگولا دارای کلروفیل بینهایت بالایی هست و می تواند به پیشگیری از صدمه سلولی و صدمه کبدی ناشی از آفلاتوکسین، ماده سرطان زا کمک کند. علاوه بر این، فلزات سنگین، مواد شیمیایی سخت و آفت کش هایی را که از راه غذا داخل سیستم شما می شوند خنثی می کند.

مواد مغذی آروگولا همچنین نقشی اساسی در تنظیم آنزیم هایی که رادیکال های آزاد را از بین می برند، دارند. عملکرد این هست که؟ کبد و بدن سالم بدون بیماری. اثرات قلیایی و سم زدایی آروگولا همچنین از بدن در مساوی سرطان، پیری و بیماری های قلبی محافظت می کند.

فواید آروگولا,خاصیت آروگولا

آروگولا را می توانید به صورت خام و پخته مصرف کنید

• به کاهش التهاب در بدن کمک می کند

آروگولا یک گیاه خلاف التهاب عالی هست. قدرت خلاف التهابی آرگولا از ایندول-3-کاربینول و اروسین (یک ایزوتیوسیانات) حاصل می شود. مطالعات حیوانی تاثیر مهاری اروین را بر روی سیتوکین ها و آنزیم های پیش التهاب نشان داد. با مهار آنزیم های التهابی و واسطه ها، درد و دردهای مرتبط با بیماری های التهابی را کاهش می دهد.

امگا 3 در آروگولا همچنین به کاهش سیگنال های درد ارسال شده به مغز کمک می کند.

• آروگولا می تواند آلزایمر را تندرستی بخشد

با افزایش سن، توانایی های شناختی ما ابتدا به کاهش می کند و به تدریج از بین می روند. مطالعات نشان می دهد که مصرف 800 میکروگرم فولات به طور منظم ممکن هست آلزایمر را در سالمندان کاهش دهد، آروگولا می تواند این کار را به آسودگی انجام دهد.

مردم معمولاً آروگولا را به صورت تازه و خام به سالادها افزایش می کنند اما همچنین درست مشابه سایر سبزیجات برگ دار می توان آن را در انواع غذاها و اسموتی ها و ساندویچ ها استفاده کرد.

می توانید آن را پس پاکیزه کردن و آب‌کشیدن در یخچال به مدت چند روز نگهداری کنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

پلانتین چیست؟ خواص و مضرات پلانتین

میوه پلانتین پلانتین چیست و فرق پلانتین با موز پلانتین یا موز پختنی از نظر …